۱۰ میلیون وارفارین ایرانی وارد بازار می‌شود

سخنگوی وزارت بهداشت از عرضه نخستین محموله تولید داخل وارفارین و توزیع ۱۸ میلیون عدد وارفارین وارداتی در داروخانه‌های کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، نخستین محموله تولید داخل وارفارین و توزیع ۱۸ میلیون عدد وارفارین وارداتی در داروخانه‌های کشور عرضه شد، پدرام پاک‌آیین ضمن اعلام این خبر در صفحه شخصی خود در ایکس نوشت:

«با دستیابی به فناوری تولید وارفارین در داخل کشور، نخستین محصول این دارو به میزان ۱۰ میلیون عدد وارد بازار می‌شود. همچنین ۵ میلیون سولفاسالازین تولید داخل و ۱۸ میلیون وارفارین وارداتی در سراسر کشور در حال توزیع است.»

همچنین سخنگوی وزارت بهداشت اظهار کرد: توزیع داروی وارفارین در حال حاضر وضعیتی پایدار دارد؛ به طوری که هشت میلیون عدد وارفارین طی سه هفته اخیر در داروخانه‌ها توزیع شده و تا پایان سال ۱۰ میلیون عدد دیگر از این دارو توزیع خواهد شد.

وی با اعلام خبری خوش در حوزه دارو عنوان کرد: به زودی اولین محصول تولید داخل وارفارین که حدود ۱۰ میلیون عدد است، وارد بازار می‌شود و تعداد قابل توجهی محموله‌های وارداتی از داروهای غیر تولید داخل برای توزیع در پایان سال وارد کشور می‌شود، تعداد پنج میلیون سولفاسالازین تولید شده و در حال توزیع است.

۱۰ میلیون وارفارین ایرانی وارد بازار می‌شود

کد خبر 726563

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.