۱۰ درصد تولیدات کشاورزی کشور مربوط به استان مازندران است

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: اینکه ارزش بالای اقتصادی تولیدات کشاورزی مازندران باعث شده ۱۰ درصد ارزش اقتصادی محصولات کشاورزی کشور مربوط به این استان باشد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، بابک مؤمنی ظهر امروز _چهارشنبه، هجدهم بهمن_ از افتتاح و بهره‌برداری ۷۱ پروژه شاخص کشاورزی مازندران در ساری همزمان با هفتمین ایام‌الله دهه فجر خبر داد و اظهار کرد: این طرح‌ها با اعتباری بالغ بر هشت هزار و ۳۲۳ میلیارد ریال افتتاح و بهره‌برداری می‌شود که نقش مهمی در ایجاد تحول در بخش کشاورزی خواهد داشت.

وی افزود: این استان رتبه اول و لنگرگاه تولید و عرضه محصولات کشاورزی کشور است.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به اینکه ارزش بالای اقتصادی تولیدات کشاورزی مازندران باعث شده ۱۰ درصد ارزش اقتصادی محصولات کشاورزی کشور مربوط به این استان باشد که با اختلاف در رتبه اول کشور است، افزود: مازندران با تولید ۷.۶ میلیون تن انواع محصولات کشاورزی، در بین ۱۰ استان برتر کشور است.

مؤمنی حفظ امنیت غذایی پایتخت را از وظایف مازندران عنوان و مطرح کرد: شب یلدای امسال ۵۰۰ تن مرغ در استان و ۹۰۰ تن مرغ را به تهران ارسال کردیم.

وی با بیان اینکه ۲۰۷ واحد مرغ گوشتی در استان فعال است که ۳۳ واحد آن در ساری مستقر است، تصریح کرد: ۷ میلیون و ۴۵۰ هزار قطعه ظرفیت واحدهای مرغ گوشتی استان در هر دوره است یک سهم ساری یک میلیون و ۲۳۰ هزار قطعه است.

وی با اشاره به اینکه مازندران در دی ماه امسال رکورد جوجه‌ریزی کشور را در طول تاریخ پشت سر گذاشت و از مرز ۱۷ میلیون قطعه جوجه‌ریزی عبور کرد، عنوان کرد: بودجه‌ها و اعتبارات ملی باید متناسب با نقش و جایگاه مازندران در امنیت غذایی کشور باشد و اگر قرار است تولید پایدار باشد، حمایت‌ها از این بخش هم باید پایدار باشد.

کد خبر 726559

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.