اجرای طرح هوشمند ساماندهی پارک حاشیه‌ای در معابر شهر قم

سرپرست سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم گفت: با هدف کاهش ترافیک به‌منظور اطلاع‌رسانی وجود پارکینگ در معابر نرم‌افزار کاربردی این موضوع طراحی و ساخته‌شده است.

علیرضا خلیلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم اظهار کرد: اجرای پارکومترهای هوشمند در معابری همچون بلوار امین، بلوار شهید سلیمانی، بلوار شهید آیت‌الله صدوقی، خیابان شهید فاطمی و صفائیه طی هفته‌های آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به کاهش ۲۰ درصدی ترافیک و اعلام جای پارک در کمترین زمان افزود: با استفاده از یک نرم‌افزاری کاربردی در قالب این طرح می‌توان اطلاعاتی از وجود جای پارک خودرو، پرداخت و یا عدم پرداخت هزینه پارک و ساعت پارک خودرو با سه رنگ متفاوت، کسب کرد.

سرپرست سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم بابیان اینکه نرم‌افزار در دست ناظر، پارکبان، پلیس راهور و شهروندان خواهد بود؛ تصریح کرد: پلیس راهور با در دست داشتن مدیریت نرم‌افزار، پرداخت و یا عدم پرداخت هزینه پارک توسط راننده و ساعت پارک خودرو را متوجه می‌شود.

خلیلی گفت: با اجرای این برنامه و اطلاع از این موارد، دیگر شهروندان در معابر پرترافیک خودروهای خود را در معابر اصلی پارک نمی‌کنند و یا با پارک خودرو موظف به پرداخت هزینه می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه این کار موجب کاهش پارک‌های دوبله و انسداد ترافیکی در معابر می‌شود، یادآور شد: نحوه پرداخت هزینه پارکومترها توسط قم کارت انجام می‌شود.

کد خبر 726545

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.