تعارفی با مرتکبان جرایم خشن و مخلان امنیت مردم نداریم

سخنگوی قوه قضائیه گفت: هیچ‌گونه رأفت و استفاده از ارفاقات قانونی را در مواجهه با افرادی که امنیت مردم را مخدوش کرده نخواهیم داشت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از مرکز رسانه قوه قضائیه، مسعود ستایشی همراه در بازدید از بخش‌های مختلف پلیس آگاهی تهران بزرگ، با تبریک ایام الله دهه فجر اظهار کرد: از خدمات ویژه و زایدالوصف همکاران در فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در کل کشور تشکر می‌کنم، چرا که خدمات ارزشمند و ستودنی برای تأمین امنیت مردم انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه نگاه دستگاه قضائی به صورت جدی، رفع دغدغه‌های مردم کشور در راستای ایجاد امنیت اجتماعی است، افزود: حمایت ضابطه‌مند و قاطع خود از همکاران فراجا و پلیس آگاهی را وظیفه خود می‌دانیم، یکی از مطالبات مردم از دستگاه انتظامی، ایجاد امنیت است که این مهم باید همدلی، هم افزایی و همکاری دستگاه قضا و فراجا بر اساس مقررات قانونی مورد توجه قرار گیرد.

سخنگوی دستگاه قضا با بیان اینکه جلوگیری از وقوع سرقت‌های خرد، مسلحانه و عمده مورد مطالبه مردم است، گفت: برخورد با اراذل و اوباش و پیشگیری از وقوع جرم نیز مورد درخواست مردم است و امیدواریم با همکاری و هم افزایی با فراجا بتوانیم این دغدغه‌های مردم را برطرف کنیم.

وی با بیان اینکه از اقدامات قانونی و مؤثر فراجا در برخورد جدی و قاطع با مأموریت‌های محوله خود حمایت می‌کنیم، گفت: متهمانی که مبادرت به سرقت کرده و مخل امنیت مردم می‌شوند، مطمئن باشند که با آن‌ها برخوردی جدی، عبرت‌آموز و قانونی صورت می‌گیرد تا در جامعه آرامش برقرار شود.

ستایشی تصریح کرد: جامعه باید اطمینان پیدا کند که پلیس و دستگاه قضائی، اقدامات پیشگیرانه جهت جلوگیری از بروز سرقت‌ها و جرایم خشن انجام می‌دهند و با همدلی و همکاری، در جهت تأمین آسایش و امنیت مردم قدم بر می‌دارند.

وی با تاکید بر اینکه قطعاً پاسخگویی ضابطه‌مند و شفاف به مردم، رضایتمندی آن‌ها را به همراه دارد، گفت: در حمایت از فراجا، غیر از قوه قضائیه دولت نیز نقش بسزایی دارد و این پشتیبانی در جبران اعتبارات و تأمین منابع مالی بسیار مشهود خواهد بود.

سخنگوی دستگاه قضا با بیان اینکه بحث آموزش بسیار مهم است، گفت: آموزش ضابطان در سراسر کشور در پیشگیری از وقوع جرم و انجام وظایف‌شان، آثار خود را به‌خوبی می‌نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه مجموعه نیروی انسانی پلیس ذخیره ارزشمند و بی‌بدیلی است که باید از آن‌ها حمایت شود، افزود: برای تحقق این مهم باید برنامه ریزی‌های و اقدامات لازم صورت گیرد.

ستایشی خطاب به حاضران در این جلسه گفت: اقدامات مشترک قوه قضائیه و پلیس باید بگونه‌ای باشد که فاصله برخورد با مجرمان، اعمال رسیدگی و مجازات بسیار کم باشد تا حالت بازدارندگی ایجاد کند و مردم نیز از این موضوع آسایش خاطر پیدا کنند.

وی خطاب به سارقان و مجرمان جرایم خشن تاکید کرد: به عنوان سخنگوی قوه قضائیه به همه مخلان امنیت مردم هشدار می‌دهم با رسیدگی قانونمند و اقدامات مجدانه فرمانده انتظامی کشور مطمئن باشند، اشد مجازات قانونی برایشان در نظر گرفته می‌شود و تعارفی با افرادی که امنیت مردم را مخدوش کرده و به ناموس مردم تجاوز می‌کنند، نداریم، هیچ‌گونه رأفت و استفاده از ارفاقات قانونی در مواجهه با چنین افرادی در نظر گرفته نخواهد شد.

سخنگوی دستگاه قضا با بیان اینکه فراجا در خط مقدم خدمت به مردم و خط سرخ شهادت است، بیان کرد: به طور قطع مردم قدر این امنیت‌آفرینی را به احسن وجه می‌دانند.

کد خبر 726532

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.