افزایش ۲۰ درصدی تعرفه عوارض شهرداری اردبیل

رئیس شورای اسلامی شهر اردبیل از تصویب تعرفه‌های عوارض شهرداری و افزایش ۲۰ درصدی آن خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، میرمحمد سیدهاشمی، ظهر امروز _چهارشنبه هجدهم بهمن_ در جلسه رسمی شورای شهر اردبیل اظهار کرد: لایحه تعرفه عوارض و بهای خدمات محلی شهرداری اردبیل برای سال ۱۴۰۳ بر مبنای قانون درآمد پایدار مصوبه مجلس طی بیش از ۱۲ جلسه کاری بررسی شد.

وی افزود: در اجرای ماده ۲ قانون درآمد پایدار و هزینه شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور و دستورالعمل اجرایی ابلاغی وزیر کشور، دفترچه تعرفه عوارض و بهای خدمات و ارزش افزوده و درآمدی شهرداری اردبیل (مرکز، مناطق و سازمان‌ها به شورا ارسال شد.

سیدهاشمی در تشریح این تعرفه با بیان اینکه افزایش تعرفه عوارض سال آتی ۲۰ درصد بود، بیان کرد: در برخی از قسمت‌های تعرفه، کاهش بسیار اساسی داشتیم و در برخی موارد نیز افزایش داشتیم که این میزان نیز بر مبنای ابلاغیه وزارت کشور بود.

رئیس برنامه و بودجه شورای شهر اردبیل ادامه داد: دغدغه تمام اعضای شورای شهر ایجاد تعادل بین منافع مردمی و درآمد شهرداری بود که منافع شهروندان مورد توجه قرار گرفته است.

سیدهاشمی با بیان اینکه متن این لایحه باید در اختیار شهروندان قرار گیرد؛ گفت: در بحث ساخت پارکینگ‌های عمومی و حوزه حمل‌ونقل و ترافیک کاهش و در بحث تراکم ساختمانی و پروانه ساخت و ساز تنها ۲۰ درصد افزایش داشتیم.

وی همچنین با اشاره به اینکه در برخی از موارد کاهش بسیار اساسی وجود داشت، افزود: مثلاً در بحث تعیین کاربری در محدوده شهر که سال گذشته ۴۰ درصد بود و شهروندان از این بابت گلایه‌مند و ناراضی بودند در جهت تلاش برای جلب رضایت شهروندان و رفع مشکل شهروندان به ۲۵ درصد کاهش پیدا کرد.

رئیس شورای شهر اردبیل ضمن تقدیر از دیگر اعضای شورای شهر اردبیل در بررسی دقیق و کارشناسی این لایحه تصریح کرد: با رعایت انصاف و در راستای بهره‌مندی تمام مناطق شهر از خدمات شهری توسعه مناطق محروم و کم‌برخوردار نیز در تصویب این لایحه به جد مورد توجه قرار گرفته است.

کد خبر 726513

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.