حضور حداکثری مردم در انتخابات نقشه راه دشمنان را مخدوش می‌کند

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه گفت:حضور حداکثری مردم در انتخابات ۱۱ اسفند نقشه راه دشمنان را مخدوش می‌کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، اصغر جهانگیر صبح امروز _چهارشنبه هجدهم بهمن_ در نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم و آسیب اجتماعی استان مرکزی اظهار کرد: مشارکت یا دخالت دادن مردم در تصمیم سازی‌ها بسیار مهم است و باید از دیدگاه‌های آنان در تصمیم سازی‌ها در دولت و مجلس استفاده شود.

وی افزود: مردم ما نشان دادند که آگاه هستند و هر زمان دشمن قصد سوءاستفاده داشته با حضور به موقع خود در صحنه دشمن را شکست داده‌اند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه تصریح کرد: اصل مشارکت مردم در انتخابات بسیار مهم است چراکه امام راحل این نظام را مبتنی برای آرای ملت محقق کرد.

جهانگیر افزود: کاریزمای امام به گونه‌ای بود که می‌توانست هر حکمی را صادر و هر انتصابی را انجام دهد اما بعد از پیروزی انقلاب، فرمان انتخابات را برای انتخاب صادر کردند.

وی با بیان اینکه باید فضای رقابتی ایجاد شود و نباید این حق از مردم گرفته شود افزود: همه باید در یک رقابت سالم و سازنده و پرشور برای انتخاب اصلح حضور داشته باشند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه اظهار کرد: امروز دستگاه قضائی بواسطه نگاه امام راحل توانسته قضاوت اسلامی را در جامعه محقق کند. معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه با بیان اینکه مشروعیت نظام به سبب مُهر ولایت در بخش‌های مختلف از جمله اقتصادی، اجتماعی و سیاسی محقق می‌شود ادامه داد: کمک به مسائل اقتصادی می‌تواند به مسائل اجتماعی هم کمک کند بنابراین این موضوع باید مورد توجه قرار گیرد.

جهانگیر اضافه کرد: در این زمینه رئیس قوه قضائیه تاکید دارد که هیچ مجموعه و واحد تولیدی و صنعتی در حوزه اقتصادی تعطیلی نشود.

وی تاکید کرد: هم اینک در حوزه فرهنگ سازی در همه امور عقب هستیم این در حالی است که فرهنگ سازی موجب انجام امور بزرگ می‌شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه اظهار کرد: مهمترین عنصر تأثیرگذار در وقوع تصادفات انسان است و امروز در دنیا مسئله‌ای به عنوان حکمرانی راه کاملاً عملیاتی شده محسوب می‌شود و هر فرد سهم خود در جاده‌ها را می‌داند بر این اساس همه دستگاه‌ها باید وظایف خود در حوزه جاده‌ها بدانند و به آن عمل کنند.

جهانگیر با بیان اینکه امروز به حکمرانی راه از این منظر که چگونه جاده‌ها به ارتقا امنیت کشور کمک می‌کند توجه نکرده‌ایم گفت: برای جلوگیری از قاچاق فقط به انسداد مرزها می‌اندیشیم در حالی که در دنیا از این مشکل عبور کرده و به این مهم رسیده‌اند که در صورتی که کالای قاچاق به هر طریقی وارد مرزها شد، حمل کنندگان آن نتوانند در جاده‌ها تردد کنند.

وی تاکید کرد: امروز به میزانی که با کشورهای دنیا ارتباطات اقتصادی و اجتماعی برقرار می‌کنیم، باید امنیت هم برقرار شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه با بیان اینکه نگاه دولت سیزدهم نگاه به همسایگان ویژه است گفت: افزایش ارتباط و تلاش برای ارتقای فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی با همسایگان در دستور کار قرار دارد و این امر می‌تواند در کاهش آسیب‌های اجتماعی و افزایش امنیت مؤثر باشد.

جهانگیر تصریح کرد: برای کاهش آسیب‌های اجتماعی باید تغییر در نگرش‌ها مدنظر قرار گیرد، تا زمانی که این تغییر ایجاد نشود نمی‌توان انتظار داشت دولت و قوه قضائیه و پلیس و … آسیب‌ها را کاهش دهند.

وی با اشاره به طریق تغییر نگرش‌ها افزود: در همه جوامع استفاده از ظرفیت‌های مردمی می‌تواند مهمترین اصل برای کاهش جرایم و آسیب‌ها باشد بنابراین باید برای مردم فرهنگ سازی شود تا آنها بدانند کاهش آسیب تا چه میزان می‌تواند در زندگی آنها نقش پررنگی داشته باشد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه با بیان اینکه فضای مجازی دنیای جدیدی برای کودکان و نوجوانان ایجاد می‌کند گفت: این نسل این فضا را برای خود فضای اصلی می‌داند و والدین را مزاحم تلقی می‌کنند، این باور می‌تواند ساختارهای ذهنی آن‌ها را در آینده شکل دهد و به آسیب پایدار و ماندگار تبدیل کند.

کد خبر 726480

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.