با افزایش عوارض شهرداری در سال آینده مخالفم / شهرداری گران اداره می‌شود

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین گفت: شهرداری باید به دنبال کسب درآمد پایدار غیر از محل عوارض‌ها بوده و مجبور باشد در بخش‌های دیگر درآمدزایی داشته باشد نه اینکه با افزایش عوارض‌ها باری مضاعف روی دوش شهروندان بگذارد.

علی فرمانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین ضمن اعلام مخالفت خود با هرگونه افزایش عوارض شهرداری در سال آینده اظهار کرد: ما شورای شهر و مدافع حقوق شهروندان هستیم و نباید با تصویب برخی لوایح تبدیل به شورای شهرداری شویم.

وی با بیان اینکه یک‌سال است مدام تذکر می‌دهیم که شهرداری گران اداره می‌شود، افزود: بارها از مدیریت شهری خواسته‌ایم تا برنامه‌های خود برای ارزان اداره شدن شهرداری را ارائه دهد، اما هیچ پاسخی دریافت نکرده‌ایم این گونه می‌شود که ما باید لوایحی که باری بر روی دوش مردم است تصویب کنیم و شهرداری هم به راحتی آن را هزینه کند و درنهایت هم در مقابل نارضایتی شهروندان بگوید که شورا افزایش عوارض‌ها را تصویب کرده است!

رئیس شورای شهر قزوین خاطرنشان کرد: هیچ اراده‌ای در مدیریت شهری برای کاهش هزینه‌ها وجود ندارد؛ پس چرا باید ما لوایحی را تصویب کنیم که بار اصلی آن روی دوش شهروندان باشد؛ بر این اساس بنده با هرگونه افزایش عوارض که بار مضاعفی بر دوش شهروندان است، مخالفم.

فرمانی همچنین با بیان اینکه با تصویب برخی لوایح واقعاً مردم دچار مشکل شوند، گفت: چرا باید هزینه ساخت سرویس بهداشتی ۳۵ میلیون تومان باشد در حالی که قیمت ساخت هر مترمربع خانه لاکچری هم این قیمت نمی‌شود؟

وی ادامه داد: شهرداری باید به دنبال کسب درآمد پایدار غیر از محل عوارض‌ها باشد و مجبور باشد در بخش‌های دیگر درآمدزایی داشته باشد، نه اینکه دستش در جیب شهروندان باشد.

کد خبر 726444

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حمید IR ۰۲:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
    0 0
    مگه قراره سال آینده عوارض شهرداری افزایش پیدا کند؟ چطور با این همه درآمد هنوزم ما باید ماشین هامون بیفته تو چاله ؟اون همه هزینه جلوبندی و تعمیر بدیم، حتی در اکثر مکان‌های که مسافران را میرسونم میبینم معضل عدم وجود سطل آشغال داره و زباله ها کاملا در کنار جدول یا زیر پایه برق یا در کنار کانال های بزرگ آب گذاشته شده، هرموقع هم شهرداری رفتیم و گفتیم، میگن بودجه نیست یا اینکه گفتن میایم ولی نیومدن