۴۰ واحد آلاینده در اراک پلمب شد

مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان مرکزی گفت: ۴۰ واحد آلاینده به دلیل عدم توجه به اخطارهای محیط زیستی پلمب شد.

یوسف یوسفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در مرکزی اظهار کرد: شناسایی صنایع آلاینده استان مرکزی رشدی بیش از ۱۰۰ درصد داشته است.

وی با اشاره به اقدامات مؤثر برای بهبود کیفیت هوای استان و نظارت‌های محیط‌زیست در پیشگیری از آلایندگی صنایع، افزود: اراک تنها کلان‌شهری است که آلاینده مسئول دی اکسید گوگرد است.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان مرکزی تصریح کرد: ۱۲۶ وظیفه برای ۲۰ دستگاه اجرایی در راستای اجرای قانون هوای پاک تعریف شده که ۳۰ درصد این قانون در استان اجرایی شده که از میانگین کشوری فراتر است.

یوسفی با بیان اینکه امسال بعد از شش سال سازمان بازرسی برای اجرای قانون ورود پیدا کرد گفت: ۱۶ پیشنهاد برای اجرای قانون هوای پاک در سال آینده ارائه شده است.

وی با اشاره به پلمب ۴۰ واحد آلاینده تصریح کرد: در یک ماه گذشته این واحدهای صنعتی با وجود اخطارهای محیط زیست مبنی بر رفع آلایندگی و استاندارد سازی در این زمینه توجهی نداشته‌اند و با دستور مقام قضائی پلمب شده‌اند.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان مرکزی با بیان اینکه تا زمان رفع مشکل آلایندگی، این واحدها پلمب باقی خواهند ماند خاطر نشان کرد: پس از رفع آلایندگی و بررسی کارشناسی فک پلمب این واحدها انجام خواهد شد.

یوسفی با قدردانی از دادستان مرکز استان به دلیل حمایت جدی از سلامت شهروندان و محیط زیست سالم اضافه کرد: پایش و بازدیدهای شبانه روزی این اداره از کلیه فعالیت واحدهای مستقر در شهرستان ادامه دارد.

وی ادامه داد: با هرگونه فعالیتی که آلایندگی محیط زیست و تهدید علیه بهداشت عمومی را به همراه داشته باشد، مطابق قانون برخورد می‌شود.

کد خبر 726429

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.