«محمد» محبوب‌ترین نام در خراسان شمالی

مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی گفت: «محمد» محبوب‌ترین نام در بین مردم استان است و این امر نشان‌دهنده ارادت مردم به اهل بیت(ع) است.

علی زاهدی نیا در گفتگو با خبرنگار ایمنا از خراسان شمالی اظهار کرد: بر اساس آخرین برآوردهای جمعیتی در خراسان شمالی، ۵۰۹ هزار و ۴۳۹ نفر از جمعیت استان را مردان تشکیل می‌دهند که با توجه به اطلاعات پایگاه جمعیتی ثبت احوال ۱۳۸ هزار و ۸۲۶ نفر از ابتدا در استان به نام مبارک محمد و ترکیبات آن نامگذاری شده‌اند.

وی افزود: حدود ۲۷.۳ درصد از متولدین پسر با نام محمد یا ترکیبات آن هستند.

مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی در ادامه بیان داشت: نام مبارک محمد و ترکیبات آن در سال ۱۴۰۱ دارای فراوانی ۱۱۴۷ مورد بوده است.

زاهدی نیا ادامه داد: طی ده ماهه سال جاری ۱۱ هزار و ۲۳۱ واقعه ولادت در استان خراسان شمالی به ثبت رسیده است که از این آمار تعداد پنج هزار و ۸۷۲ واقعه ولادت مربوط به پسران است.

وی بیان کرد: تعداد ۱۴۵ نفر با نام مبارک محمد و ۹۷۴ نفر نیز با نام محمد یا ترکیبات آن نامگذاری شده‌اند یعنی ۱۶.۶ درصد متولدین پسر در ده ماهه سال ۱۴۰۲ با نام محمد یا ترکیبات آن هستند.

مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی گفت: اولین نام منتخب مردان در ده ماهه ۱۴۰۲ نیز محمد می‌باشد که این امر نشان دهنده علاقه و ارادت مردم عزیز استان به خاندان عصمت و طهارت و در واقع بیانگر رفتارهای فرهنگی مردم بر اساس آموزه‌های دینی است.

کد خبر 726381

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.