به دنبال درگیری دریایی با ایران نیستیم

معاون سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد آمریکا به دنبال درگیری دریایی با جمهوری اسلامی ایران نیست.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، «سابرینا سینگ» معاون سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) عصر سه شنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران ادعا کرد که آمریکا قصد ندارد برای مدت طولانی به حملات علیه گروه‌های مقاومت در عراق و سوریه ادامه دهد.

این سخنگوی پنتاگون در عین حال درباره حضور نظامی آمریکا در دریای سرخ، آن را با هدف حفظ آزادی کشتیرانی خواند و تاکید کرد که کشورش به دنبال درگیری دریایی با ایران نیست.

او درباره حضور ناوهای جنگی ایران در دریای سرخ نیز گفت: «حضور ناوهای جنگی ایران در دریای سرخ و انجام مأموریت‌های خود، امری طبیعی است».

سینگ بدون اشاره به دلیل اصلی ناآرامی‌ها در دریای سرخ تصریح کرد: حوثی‌ها (انصارالله یمن) از ۱۹ نوامبر تا ۲ فوریه، ۴۱ بار به کشتی‌های کشتیرانی تجاری در سواحل یمن حمله کرده یا آنها را تهدید کرده‌اند.

به گفته این سخنگوی وزارت دفاع آمریکا، نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه ۱۶۸ بار مورد حمله قرار گرفته‌اند.

پاتریک رایدر سخنگوی وزارت دفاع آمریکا نیز روز گذشته با تکرار ادعاهای ضد ایرانی به رغم تکذیب آن از سوی مقامات جمهوری اسلامی ایران مدعی شد: ما می‌دانیم که ایران به گروه‌هایی که به نیروهای ما حمله می‌کنند بودجه، تجهیزات و آموزش ارائه می‌دهد.

این مقام ارشد وزارت دفاع آمریکا همچنین گفت که بر اساس نشانه‌های اولیه، اطلاعی از اینکه فردی ایرانی در حملات اخیر آمریکا در سوریه و عراق کشته شده باشد، ندارد.

سخنگوی پنتاگون در رابطه با شناور ایرانی بهشاد نیز گفت: درباره مأموریت این شناور مطالبی شنیده‌ایم. این کاملاً عادی است که ایران شناوری در دریای سرخ داشته باشد و عملیات انجام دهد. به دنبال تقابل دریایی با ایران نیستیم.

کد خبر 726332

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.