گفتمان دولت سیزدهم گفتمان عدالت و مبارزه با فساد است

رئیس دفتر بازرسی و نماینده ویژه رئیس جمهور گفت: رئیس جمهور از ابتدای فعالیت دولت با نگاه مبارزه با فساد وارد قوه مجریه شد و گفتمان دولت، عدالت و مبارزه با فساد بوده و هست.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، حجت‌الاسلام حسن درویشیان عصر امروز _سه‌شنبه ۱۷ بهمن_ در نشست شورای اداری استان مرکزی اظهار کرد: گفتمان دولت سیزدهم، گفتمان امام راحل و مقام معظم رهبری است و همه سیاست‌ها، برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات باید مبتنی بر بیانیه گام دوم انقلاب شکل گیرد و گفتمان دولت مردمی نیز همان است.

وی با بیان اینکه مردم کشور شایسته خدمت بی‌منت هستند افزود: ملت ایران اسلامی شایسته بیش از خدماتی هستند که تاکنون به آنها ارائه شده، اما همین خدمات انجام شده در دولت سیزدهم در برخی از حوزه‌ها نسبت به قبل قابل مقایسه نیست.

رئیس دفتر بازرسی و نماینده ویژه رئیس جمهور تصریح کرد: برخی از اموری که در جامعه به موقع انجام نمی‌شود یا اصلاً انجام نمی‌شود و یا بد انجام می‌شود به دلیل عدم اطلاع کافی از قوانین و مقررات و ضوابط است.

وی افزود: خدامحوری، مردمی بودن، عدالت‌طلبی و فساد ستیزی از جمله اصولی است که رئیس‌جمهور هم در احکام مدیران عالی بر آن تاکید دارد و هم در اسناد تدوین شده دولت وجود دارد.

حجت‌الاسلام درویشیان خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی کشوری است که تراکم قانون دارد و لازم است قوانین در بخش‌های مختلف مورد مطالعه دقیق قرار گیرد.

وی اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب، حکیمانه وضعیت موجود، فعالیت‌ها و خدمات نظام را تشریح و راهکارها و اقدامات لازم را برای آینده کشور و حاکمیت ترسیم کرده‌اند که نیاز است مورد توجه جدی قرار گیرد.

رئیس دفتر بازرسی و نماینده ویژه رئیس جمهور، یکی از بسترهای فساد را شفافیت نداشتن و روشن بودن اقدامات، وظایف و فعالیت‌های دستگاه‌های اجرایی دانست و گفت: لازمه تحقق عدالت مبارزه با فساد است و این مهم تنها با مبارزه جدی با فساد و پیشگیری و مقابله با آن در تمام ابعاد محقق می‌شود.

وی افزود: فرهنگ‌سازی و نظارت همگانی از اصول دوازده‌گانه دولت مردمی است، با سد نظارت همگانی مردمی را سرلوحه فعالیت خود قرار داده و گوش شنوای مردم و نخبگان باشیم.

حجت‌الاسلام درویشیان با بیان اینکه رئیس جمهور در ۲۴ شهریور سال ۱۴۰۰، اصول ۱۲ گانه پیشگیری و مبارزه با فساد را ابلاغ کرد گفت: البته تنها به این امر اکتفا نشده و در سند تحولی دولت هم این موضوع مورد توجه قرار گرفته و ۹۰ اقدام در بازرسی ویژه برای تحقق اصول ۱۲ گانه تبیین شده است.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون هیچ رئیس جمهوری نماینده ویژه در حوزه مبارزه با فساد نداشته و این رخداد در دولت سیزدهم و برای نخستین بار در کشور مورد توجه قرار گرفته است.

رئیس دفتر بازرسی و نماینده ویژه رئیس جمهور ادامه داد: رئیس جمهوری همواره و در نشست‌های مختلف بر فساد ستیزی و عدالت خواهی تاکید ویژه دارد که اقدامات شفاف در معرض عموم قرار گیرد زیرا این مهم موجب جلوگیری از فساد می‌شود.

وی با بیان اینکه دولت سال گذشته برای شفاف‌سازی یک‌هزار صورت‌های مالی شرکت‌ها را به همراه بانک‌ها بارگذاری کرد گفت: لایحه‌ای هم در زمینه مدیریت تعارض منافع به مجلس ارسال کرد که امید می‌رود نهایی شود.

حجت‌الاسلام درویشیان افزود: شایسته‌گزینی از مهم‌ترین اصول دولت سیزدهم است که از ابتدا و همواره مورد تاکید رئیس‌جمهور قرار دارد، در مبارزه با فساد و کنار گذاشتن افراد ناکارآمد هیچ ملاحظه و تعارفی نداریم.

وی با بیان اینکه فرهنگ‌سازی و نظارت همگانی یکی دیگر از اصول برای مبارزه با فساد است اظهار کرد: افرادی که توانایی انجام کاری ندارند نباید مسئولیت بگیرند چراکه به گفته مقام معظم رهبری و بزرگان دینی این کار حرام شرعی محسوب می‌شود.

رئیس دفتر بازرسی و نماینده ویژه رئیس جمهور تاکید کرد: رفع بسترهای فساد از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و دستگاه‌های نظارتی در دولت و خارج از دولت این بسترها را شناسایی کرده و نسبت به برخی از آنها اقداماتی را انجام داده‌اند.

کد خبر 726241

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.