درایو سرعت متغیر چیست؟

در این محتوا درباره برند هیمل توضیح دادیم همراه ما باشید.

هیمل

تجهیزات اندازه‌گیری برند هیمل از قبیل کلید کامپکت، درایو سرعت متغیر و کنتاکتور در بستری ساده، قابلیت‌های پیچیده‌ای ارائه می‌دهند؛ به همین دلیل توانسته‌اند، کاربردهای متنوع صنعت و ساختمان را پوشش دهند. از جمله قابلیت‌های این تجهیزات می‌توانیم توانایی اندازه‌گیری انرژی، توان اکتیو و راکتیو، فرکانس و ضریب توان با دقت اندازه‌گیری بسیار بالا، ولتاژ و جریان را نام ببریم. گفتنی است که برند Himel گواهی تست از معتبرترین آزمایشگاه بین‌المللی KEMA را دارد. در این مقاله راجع‌به این برند و مشخصات تجهیزات اندازه‌گیری آن، همچنین کاربردها و قیمت‌ این تجهیزات صحبت کرده‌ایم.

درباره برند Himel

برند Himel در سال 1933 توسط یک کارآفرین اسپانیایی پایه‌گذاری شد و آن زمان تابلو برق تولید می‌کرد. این کمپانی در ادامه کار، فعالیت‌های خود را در قاره اروپا گسترش داد و پس از آن به یکی از برترین تولیدکنندگان محصولات توزیع انرژی و اتوماسیون در دنیا تبدیل شد.

محصولات هیمل از جمله انواع کنتاکتور و تجهیزات کنترل موتور، بر اساس استانداردهای جهانی و برای اطمینان از ایمنی و حداکثر کارایی ساخته می‌شوند. در ساخت این محصولات از برترین فناوری‌های حفاظت و کنترل انرژی استفاده شده است. این شرکت همچنین سعی دارد تا محصولات باکیفیت و در عین حال قیمت مناسبی را تولید و عرضه کند. بدن ترتیب صنایع می‌توانند کارآمدی و قابلیت اطمینان را با کمترین هزینه به‌دست بیاورند. با خرید محصولات این برند، علاوه‌بر صرفه‌جویی در هزینه‌ها، وقوع خطرات در محیط‌های صنعتی، به کمترین حد خود خواهد رسید.

محصولات برند Himel به بیش از 60 کشور دنیا از جمله ایران صادر می‌شود. درصورتی‌که به دنبال خرید تجهیزات اندازه‌گیری قیمت مناسب و باکیفیت هستید، حتما به نمایندگی معتبر این برند در ایران مراجعه کنید.

مشخصات محصولات هیمل

همانطور که بیان کردیم، کیفیت در محصولات برند مورد بحث حرف اول را می‌زند. ویژگی‌های اصلی محصولات این برند به شرح زیر است.

  • قابلیت اندازه‌گیری دقیق و عملکرد قابل اعتماد با بیشترین دقت (یعنی دقت Class 0.5)

  • توانایی نمونه‌برداری با سرعت بسیار بالا

  • توانایی حمل بالا به‌صورت 20 درصد اضافه جریان و ولتاژ به‌طور مدوام، ولتاژ 2 برابر 1 ثانیه و جریان 10 برابر 5 ثانیه

  • برخورداری از قابلیت تنظیم از راه دور و دورسنجی

  • کیفیت بسیار بالا

  • قیمت اقتصادی و مقرون‌به‌صرفه

در ادامه با ویژگی‌ها و کاربردهای بعضی از تجهیزات این برند آشنا می‌شوید.

درایو سرعت متغیر چیست؟

تجهیزات اندازه‌گیری و کنترل برند Himel

محصولات برند موردبحث، علاوه‌بر کیفیت و قیمت، متنوع هم هستند و تقریبا تمامی نیازهای صنایع، ساختمان و اتوماسیون صنعتی تولید را در زمینه توزیع برق فشار ضعیف پوشش می‌دهند.

کلید هوایی

کلیدهای هوایی یکی از پرکاربردترین تجهیزات اتوماسیون صنعتی هستند. این کلیدها که در زیر مجموعه کلید اتوماتیک فشار ضعیف قرار می‌گیرند و از آن‌ها در آمپرهای بالا استفاده می‌شود، توسط برند موردبحث نیز تولید شده و در بازار موجود هستند. کلیدهای اتوماتیک هوایی برند Himel در سری‌های مختلف تولید می‌شوند و همگام با تکنولوژی‌های روز دنیا به واحدهای کنترل میکروپروسسوری مجهز شده‌اند.

قیمت کلیدهای هوایی یا ACBها بسته به اعتبار برند سازنده، کیفیت، ظرفیت بار، ویژگی‌ها و سفارش‌سازی متغیر است. به‌طورکلی، کلیدهای هوایی برند Himel علی‌رغم شهرت برند، کیفیت بالا، ظرفیت‌های بارگذاری متنوع و قابلیت سفارشی‌سازی با قیمت‌های مناسبی به فروش می‌رسند.

کنتاکتور

این وسیله برای کنترل بارهای مختلف الکتریکی از جمله بانک‌های خازنی، مدارات روشنایی، گرمکن‌های الکتریکی، الکتروموتورها و سایر تجهیزات الکتریکی به‌کار برده می‌شود. کنتاکتور هیمل نسبت به سایر مدل‌های مشابه مشهورتر است و به‌طورکلی استفاده از این وسیله مزایایی به شرح زیر دارد.

  • کنترل و فرمان از راه دور ایمنی‌تر و اقتصادی‌تر

  • جلوگیری از خطرات ناشی از به راه افتادن دوباره ماشین‌هایی که بر اثر قطع ناگهانی برق شبکه متوقف شده‌اند.

  • فراهم کردن امکان قطع و وصل مصرف‌کننده‌ها از چندین محل

  • فراهم کردن امکان راه‌اندازی به‌طور اتوماتیک

  • عمر مفید بیشتر نسبت به سایر کلیدها (یعنی تعداد دفعات قطع و وصل بیشتر)

  • قابلت قطع و وصل زیر بار

  • محافظت مناسب‌تر و مطمئن‌تر از دستگاه‌ها

درایو سرعت متغیر

برند Himel طیف وسیعی از محصولات کنترل دور موتور از جمله درایوهای سرعت متغیر را تولید می‌کند و با این کار امکانات کاملی را برای حفاظت و کنترل مطمئن موتورهای الکتریکی فراهم کرده است. درایو فرکانس متغیر که درایو کنترل دور موتور یا سرعت متغیر نیز نامیده می‌شود، یک دستگاه الکترونیکی برای کنترل سرعت دوران یک موتور الکتریکی با تغییر فرکانس و ولتاژی است که به آن عرضه می‌شود. با کمک این قابلیت، کنترل دقیقی روی سرعت و گشتاور موتور فراهم می‌شود و باعث عملکرد بهینه موتور در شرایط بار مختلف خواهد شد.

با استفاده از درایو سرعت متغیر برند هیمل، کارایی، مصرف انرژی و عمر مفید موتورها بهبود یابد. این درایوها از قابلیت تغییر سرعت باتوجه به نیازهای موتورهای مختلف برخوردارند و در صنایع متنوعی به‌کار گرفته می‌شوند.

تجهیزات اصلاح ضریب توان

برای اینکه تجهیزات الکتریکی عملکرد بی‌نقصی داشته باشند، به یک منبع تغذیه کارآمد نیاز دارند. صنایع مختلف برای اطمینان از عدم نقص ماشین‌آلات، از واحدهای اصلاح ضریب توان استفاده می‌کنند. این واحدها که به اختصار PFC نامیده می‌شوند، کیفیت ولتاژ تغذیه را بهبود می‌دهند و همچنین منجر به افزایش ضریب توان می‌شوند و در نهایت کیفیت برق را افزایش داده و از پرداخت جریمه توان راکتیو جلوگیری می‌کنند.

برند هیمل تجهیزات ضریب توان باکیفیت را که از تست KEMA برخوردار هستند، به بازار عرضه می‌کند. به‌طورکلی این قطعات از سه مزیت عمده به شرح زیر برخوردارند.

  • دسترسی به انرژی بدون وقفه

  • کاهش تلفات در شبکه‌ برق

  • امکان نظارت و مدیریت بهینه

سایر محصولات و تجهیزات اندازه‌گیری و کنترل Himel

همانطور که اشاره کردیم، برند موردبحث طیف وسیعی از محصولات و تجهیزات اندازه‌گیری و کنترل اتوماسیون‌های صنعتی را تولید می‌کنند.

  • کلید مینیاتوری و حفاظت نشتی جریان

  • سافت استارتر

  • کنترل و حفاظت دور موتور

  • تجهیزات کنترل

  • انواع کلید کامپکت

  • تجهیزات اندازه‌گیری

درایو سرعت متغیر چیست؟

تجهیزات هیمل؛ انتخابی امن، مطمئن و مقرون‌به‌صرفه

در این مقاله راجع‌به یکی از معتبرترین برندهای تولیدکننده تجهیزات و محصولات اندازه‌گیری و کنترل اتوماسیون‌های صنعتی صحبت کردیم. محصولات این برند از جمله درایو سرعت متغیر، انواع کلیدهای هوایی و کنتاکتور علاوه‌بر ویژگی‌های سفارشی‌سازی مناسب برای دستگاه‌ها و صنایع مختلف از کیفیت بالا، قابلیت اطمینان و قیمت مناسبی برخوردار هستند. برای اطمینان از خرید قطعات اصلی این برند، حتما به فروشندگان و نمایندگی‌های معتبر Himel در ایران مراجعه کنید.

کد خبر 726216

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.