حل معضلات اجتماعی محلات بافت تاریخی شهر یزد عزم استانی می‌طلبد

عضو شورای اسلامی شهر یزد مطرح کرد: وضعیت اجتماعی بافت تاریخی نگران کننده است چراکه فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی مدون و مشخصی برای آن برنامه‌ریزی نشده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد و به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر یزد، فخرالسادات خامسی اظهار کرد: خانه‌های خالی، حضور مهاجران، عبور و مرور خودروهای سواری و موتور و وجود افرادی که دچار اعتیاد هستند و برخی ناامنی‌ها باعث شده تا وضعیت اجتماعی بافت تاریخی شهر یزد به خطر افتد.

وی تأکید کرد: ضرورت دارد جهت بهبود اوضاع اجتماعی بافت تاریخی چاره‌ای اندیشیده شود و از سوی نهادهای متولی اجتماعی با همکاری شهرداری، طرح‌های اجتماعی فرهنگی مناسب اجرا شود تا در کنار حفظ و مرمت کالبدی- فضایی بافت ارزشمند تاریخی، وضعیت اجتماعی آن را نیز از خطرات و تهدیدات دور نگه داشت.

خامسی افزود: با وجود اینکه ما جزو شهری هستیم که شهرداری منطقه تاریخی داریم و فعالیت‌های زیادی صورت گرفته است تا بافت تاریخی حفظ و نگهداری شود اما به نظر می‌رسد به مناطق توریستی بیشتر از دیگر بخش‌های بافت تاریخی در حوزه‌های کالبدی و اجتماعی توجه شده است.

عضو شورای اسلامی شهر یزد ادامه داد: متأسفانه برخی بخش‌های بافت تاریخی علی رغم اینکه که ارزشمند هستند به دلیل اینکه کمتر در معرض دید گردشگران قرار دارد به دلیل بی توجهی به صورت مخروبه تبدیل شده است.

وی در خصوص دیگر مشکلات بافت تاریخی گفت: همچنین به دلیل ساخت و ایجاد فضاهای تجاری متعدد در بخش توریستی بافت تاریخی و نگاه تجاری و اقتصادی به آن باعث شده است فاضلاب‌ها و آب ریزهایی ایجاد شود و بناهای بافت تاریخی در خطر تخریب باشد.

خامسی ادامه داد: شورای توسعه گردشگری استان بعضی از جلسات و نشست‌های خود را دوره‌ای در محلات بافت تاریخی و با حضور مردم و معتمدین این محلات تشکیل دهد و برخی از مشکلات را با حضور مسئولان و متولیان امر میدانی و با نظر مردم مرتفع شود.

عضو شورای اسلامی شهر یزد خاطرنشان کرد: شهر یزد شهری ارزشمند و جهانی است لذا باید نگاه ویژه‌ای جهت حفظ و بهبود آن داشت و بافت تاریخی شهر یزد نیز از جمله میراث گران بهایی است که می‌توان با استفاده اصولی و تخصصی علاوه بر حفظ آن، از ظرفیت‌های بافت بهره گرفت.

کد خبر 726202

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.