احیای ۷۵۰۰واحد تولیدی تعطیل با تزریق ۱۶۰ هزار میلیارد تومان اعتبار

رئیس دفتر بازرسی و نماینده ویژه رئیس جمهور گفت: حدود هفت هزار و ۵۰۰ واحد نیمه تعطیل و تعطیل با تزریق حدود ۱۶۰ هزار میلیارد تومان اعتبار احیا شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، حجت‌الاسلام حسن درویشیان، پیش از ظهر امروز_ سه‌شنبه هفده بهمن_ در جمع خبرنگاران در شرکت واگن پارس اراک اظهار کرد: احیای این واحدها در کشور موجب حفظ و ایجاد حدود ۱۵۰ هزار شغل شده است.

وی افزود: اهتمام دولت سیزدهم بر این است که پروژه‌های نیمه تمام با اولویت پروژه‌های بالای ۵۰ درصد پیشرفت، تکمیل شود.

رئیس دفتر بازرسی و نماینده ویژه رئیس جمهور تصریح کرد: بیشتر پروژه‌های دهه فجر امسال مربوط به طرح‌های چندین ساله رها شده قبل است که دولت سیزدهم نسبت به آنها بی‌تفاوت نبوده و تعهد نظام را دنبال کرده است.

درویشیان با بیان اینکه طبق دستور رئیس جمهور، تولید انواع واگن و ملزومات حوزه ریلی باید بین همه تولیدکنندگان کشور توزیع شود گفت: در این حوزه قانون وجود دارد و تا زمانی که امکان تولید داخل وجود دارد، نباید واردات انجام شود.

وی ادامه داد: در صورتی که تولید داخل به اندازه نیاز کشور نباشد و کشور به کالا نیاز داشته باشد، مجوز واردات مازاد، صادر می‌شود.

رئیس دفتر بازرسی و نماینده ویژه رئیس جمهور تصریح کرد: طبق گفته‌های مدیران واگن پارس، این شرکت ظرفیت تولید دارد، اما سفارش ندارد و برخی هم سفارش‌های خود را لغو کرده‌اند که این مشکل در حال پیگیری است تا دستور رئیس جمهور اجرا شود.

درویشیان با بیان اینکه برخی استان‌ها در برخی حوزه‌ها از جمله در حوزه مسکن تبدیل به کارگاه شده‌اند گفت: دولت مردمی در دو سال و نیم اخیر پروژه‌هایی که نیمه تمام و تعطیل بوده را احیا کرده است.

استاندار مرکزی هم گفت: نگرانی که در زمینه واگن‌های مترو در کشور وجود داشت که ظرفیت واگن پارس مپنا را تحت تأثیر قرار داده بود، با دستور رئیس جمهور خطاب به وزیر کشور و وزیر صمت در حال بررسی و پیگیری است.

فرزاد مخلص‌الائمه با بیان اینکه مقرر شد، تقاضای واگن‌های مترو در کشور بین همه تولیدکنندگان از جمله واگن‌پارس مپنا توزیع شود اظهار کرد: این مهم با جدیت پیگیری می‌شود.

به گزارش ایمنا، رئیس دفتر بازرسی و نماینده ویژه رئیس جمهور در بدو ورود به اراک به مقام شهیدان شهر امیرکبیر ادای احترام کرد، سپس به طور همزمان پروژه‌های شرکت شهرک‌های صنعتی استان مرکزی و دهیاری‌های شهرستان اراک را افتتاح کرد.

بازدید از ساختمان کشت بافت گیاهی مرکز تحقیقات کشاورزی، دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی، حضور در نشست شورای اداری، افتتاح ساختمان اداره‌کل ثبت اسناد این استان، سخنرانی در جشن دهه فجر و بازدید از مؤسسه رازی، از جمله برنامه‌های نماینده ویژه رئیس جمهور در سفر به اراک است.

کد خبر 726164

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.