تولید نفت به ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه رسید

وزیر نفت با بیان اینکه با بیان اینکه سال جاری قطعی و افت فشار گاز را در کشور نداشتیم، گفت: تولید نفت به سه میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه در روز رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، جواد اوجی در مراسم افتتاح پروژه‌ها در خوزستان از بهره‌برداری از هفت پروژه نفتی و گازی به ارزش ۲.۲ میلیارد دلار خبر داد و اظهار کرد: با بهره‌برداری از این پروژه‌ها ۱۵۰ هزار بشکه به ظرفیت تولید نفت کشور و ۲۸ میلیون متر مکعب هم به تولید گاز کشور از یک میدان گازی اضافه شده است.

وی با بیان اینکه سال جاری قطعی و افت فشار گاز را در کشور نداشتیم، افزود: امروز به برکت خون شهدا و انقلاب یک مستشار خارجی در صنعت پتروشیمی کار نمی‌کند و تمام این صنعت به همت ده‌ها هزار متخصص داخلی در حال کار است.

وزیر نفت با بیان اینکه تولید نفت نزدیک به ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه و بیش از یک میلیارد هم تولید گاز خام را شاهدیم، تصریح کرد: به برکت خون شهدا و همت کارکنان، در حال حاضر ۲۳ پالایشگاه گازی داریم. سال جاری در شرکت ملی نفت و گاز با وجود هوای سرد تأمین گاز پایدار را داشتیم.

اوجی با بیان اینکه امروز بیش از ۷۰ مجموعه پتروشیمی در کشور فعال است، ادامه داد: در این دولت مردمی فعالیت‌ها و کارهای جهادی با شتاب بیشتری داشتیم و از ابتدای دولت ۱۳۲ پروژه نیمه‌تمام را به بهره‌برداری رساندیم و امروز به همت همکارانمان در شرکت ملی نفت هشت پروژه نفتی و گازی به شبکه گازی سراسر کشور اضافه می‌شود.‌

منبع: تسنیم

کد خبر 726155

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.