بدهی ۱۴۴۰ میلیاردی دستگاه‌ها به تأمین‌ اجتماعی قزوین

مدیرکل تأمین اجتماعی استان قزوین گفت: سازمان تأمین‌اجتماعی در سطح استان قزوین ۱,۴۴۰ میلیارد تومان از دستگاه‌ها و سازمان‌های دولتی و همچنین بخش خصوصی طلبکار است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، حمید کوزه‌گرها بعدازظهر امروز -سه‌شنبه هفدهم بهمن- در نشست خبری دسته‌جمعی کمیته همیاری با اهالی رسانه استان قزوین که در سالن اجتماعات تأمین اجتماعی برگزار شد، در جواب سوال خبرنگار ایمنا مبنی بر آخرین بدهی این نهاد به حوزه بهداشت و درمان اظهار کرد: در حال حاضر سازمان تأمین اجتماعی حدود ۱۳۰ میلیارد تومان به دانشگاه علوم‌پزشکی قزوین بدهکار است و البته عدم ارائه خدمات بیمارستان‌ها به خاطر بدهی‌های بین سازمانی غیرقانونی است.

وی اضافه کرد: با این حال سازمان تأمین‌اجتماعی در سطح استان قزوین ۱,۴۴۰ میلیارد تومان از دستگاه‌ها و سازمان‌های دولتی و همچنین بخش خصوصی طلبکار است که تسویه این بدهی می‌تواند به روان‌تر شدن خدمات این سازمان مردم‌محور کمک بزرگی کند.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان در بخش دیگری از صحبت‌هایش با بیان اینکه ۶۷ درصد جمعیت قزوین تحت پوشش تأمین اجتماعی قرار دارد، گفت: در ابتدای انقلاب اسلامی به ازای هر ۱۵ نفر قزوینی یک نفر بازنشسته تأمین‌اجتماعی و مستمری‌بگیر داشتیم که امروز به ازای هر چهار نفر یک بازنشسته مستمری‌بگیر داریم و تعداد بازنشستگان از این منظر حدود ۴ برابر شده است.

کوزه‌گرها سن امید به زندگی را ۷۶ سال بیان کرد و ادامه داد: در مجموع حدود ۲۶۴ هزار نفر در استان قزوین بیمه تأمین اجتماعی دارند و جمعیت مستمری‌بگیران و بازنشستگان تحت پوشش این سازمان در استان قزوین به حدود ۹۲ هزار نفر رسیده است.

وی همچنین از افزایش ۶ درصدی جمعیت بیمه‌شدگان اجباری در استان قزوین خبر داد و افزود: در حال حاضر حدود ۱۹۴ هزار نفر بیمه‌شده اجباری داریم که این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال پیش (۱۸۳ هزار نفر) بیش از ۹ هزار نفر بیشتر شده است.

پذیرش یک‌میلیون بیمار سرپایی در مراکز تأمین اجتماعی

مدیرکل درمان تأمین اجتماعی استان قزوین هم در بخش دیگری از این نشست خبری جمعیت بیماران سرپایی مراجعه‌کنندگان به دو بیمارستان و مراکز درمانی سازمان را یک‌میلیون نفر در سال جاری عنوان کرد و گفت: در ۱۰ ماهه امسال ۱۰ هزار و ۷۴۰ فقره عمل جراحی در مراکز درمانی یادشده صورت گرفته و همچنین ۱۶ هزار و ۸۳۱ نفر بیمار هم از خدمات دندان‌پزشکی این سازمان بهره‌مند شده‌اند.

اورنگ شیخ‌بگلو به وجود ۱۰ مرکز درمانی این سازمان در سطح استان اشاره کرد و افزود: این مراکز شامل ۲ بیمارستان رازی و شفا در قزوین و تاکستان، هفت‌درمانگاه و در نهایت یک پلی‌کلینیک تخصصی است.

وی همچنین درباره اجرای تکالیف و وظایف نهاد متبوعش در حوزه جوانی جمعیت و فرزندآوری گفت: در دولت سیزدهم ۱۵۱۶ پرونده برای زوج‌های نابارور در مراکز درمانی تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی استان قزوین تشکیل شده و برای زادآوری ۶ میلیارد تومان هزینه کرده‌ایم.

مدیرکل درمان تأمین اجتماعی استان به خدمات این نهاد در حوزه حمایت از بیماران خاص و صعب‌العلاج اشاره کرد و افزود: از ابتدای سال تاکنون ۹۰۹ فقره کمک مالی به بیماران صعب‌العلاج و خاص داشته‌ایم که میزان آن به ۴.۲ میلیاردتومان می‌رسد.

شیخ‌بگلو با اشاره به طرح‌های زیرساختی این دستگاه حمایتی ادامه داد: راه‌اندازی هتلینگ بخش قلب بیمارستان رازی قزوین نیز در مرحله مناقصه و انتخاب پیمانکار قرار دارد و در ضمن برای این بیمارستان یک‌دستگاه سی‌تی‌اسکن خریده شده و همچنین درمانگاه تخصصی و سامانه اطفای حریق آن را احداث و نصب کرده‌ایم.

وی یادآور شد: هتلینگ بخش مردان بیمارستان شفای تاکستان و همچنین طرح ساخت بخش چهارگانه این بیمارستان شامل انبار تجهیزات و دارو، اورژانس، دیالیز و لندری از نظر طراحی در فاز ۲ و طراحی جزئیات ساخت قرار گرفته است.

کد خبر 726153

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.