افتتاح چندین پروژه خدماتی، رفاهی و کشاورزی در شهرستان سنندج

به مناسبت ایام‌الله دهه مبارک فجر، چندین پروژه خدماتی، رفاهی و کشاورزی امروز با حضور مسئولان کشوری و استانی در شهرستان سنندج به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، به مناسبت ایام‌الله دهه مبارک فجر، چندین پروژه خدماتی و رفاهی شامل جایگاه سوخت دو منظوره، پروژه تأمین آب اراضی کشاورزی روستای «کیلک» و کارخانه تولید انواع فرآورده‌های سیب زمینی، امروز _سه‌شنبه هفدهم بهمن_ در شهرستان سنندج به بهره‌برداری رسید.

اسماعیل زارعی‌کوشا، استاندار کردستان در مراسم افتتاح جایگاه سوخت دو منظوره محمدی در شهر سنندج با اشاره به اینکه هر خدمتی در جای خود حائز اهمیت بوده و جای تقدیر دارد، اظهار کرد: خدمت‌رسانی در امر سوخت‌رسانی چه در حوزه نفت و گاز و چه بنزین و سی ان اجی نیز دارای اهمیت ویژه‌ای بوده، بویژه اینکه این نوع پروژه‌ها هم موجب ایجاد اشتغال می‌شود و هم دسترسی مردم به سوخت موردنیاز را فراهم می‌کند.

وی افزود: در این ایام پروژه‌های خاصی در استان کردستان به افتتاح رسیده که امروز نزدیک به ۲۹۷ میلیارد تومان پروژه در شهر سنندج افتتاح می‌شود و در مجموع ۶۰۰ میلیارد تومان پروژه با اعتبار دولتی به بهره‌برداری می‌رسد.

استاندار کردستان خاطرنشان کرد: در استان کردستان کارهای خوبی صورت گرفته و در حوزه حمل و نقل ریلی نیز خبرهای خوبی در پیش است و امیدواریم بتوانیم در حوزه هوایی نیز اتفاقات خوبی را رقم بزنیم.

افتتاح چندین پروژه خدماتی، رفاهی و کشاورزی در شهرستان سنندج

جهانبخش نوکانی، مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کردستان نیز در این مراسم اظهار کرد: دو نوع فرآورده سی ان جی و بنزین در این جایگاه عرضه می‌شود که ۱۰۴ هزار لیتر ظرفیت مخزن بنزین جایگاه بوده و شش دستگاه دیسپنسر (توزیع کننده گاز) سی ان جی نیز در آن نصب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: ۶۰ میلیارد تومان برای ساخت این جایگاه هزینه شده است و ۱۶ نفر نیز در آن مشغول به کار می‌شوند.

بهره‌برداری از پروژه تأمین آب اراضی کشاورزی روستای «کیلک» سنندج

پروژه تأمین آب اراضی کشاورزی روستای «کیلک» شهرستان سنندج نیز از دیگر پروژه‌هایی بود که امروز به بهره‌برداری رسید.

پیمان اسکندری، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان در مراسم افتتاح این پروژه اظهار کرد: این پروژه با هدف افزایش امنیت غذایی از طریق توسعه باغات و افزایش تولید محصولات کشاورزی، تثبیت جمعیت، کاهش نرخ بیکاری و مهاجرت و ارتقای شاخص درآمد سرانه استان انجام شده است.

افتتاح چندین پروژه خدماتی، رفاهی و کشاورزی در شهرستان سنندج

وی افزود: در قالب این پروژه ۱۲۰ هکتار از اراضی کشاورزی روستای «کیلک» شهرستان سنندج به آبی تبدیل می‌شود و برای ۱۸۰ نفر در قالب ۲۴ خانوار ایجاد اشتغال می‌شود که ارزش کنونی این پروژه حدود ۵۰۰ میلیارد ریال است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان به تشریح عملیات انجام گرفته در این پروژه پرداخت و گفت: احداث ۲ باب ایستگاه پمپاژ و ساختمان‌های وابسته شامل سه دهنه استخر ذخیره، شش دهنه چاه تأمین آب، دو باب پست برق و دو باب نگهبانی - اجرای خط انتقال لوله فولادی به قطر ۳۰۰ میلی‌متر و طول ۵/۷۹ کیلومتر، تأمین برق ایستگاه‌های پمپاژ و تأسیسات وابسته به حجم یک مگاوات، تأمین تأسیسات برقی و مکانیکی شامل خط انتقال برق، تابلوهای برق و الکتروپمپ‌ها و شیرآلات مربوطه از جمله عملیات انجام گرفته در این پروژه بوده است.

افتتاح چندین پروژه خدماتی، رفاهی و کشاورزی در شهرستان سنندج

افتتاح کارخانه تولید انواع فرآورده‌های سیب زمینی در سنندج

کارخانه تولید انواع فرآورده‌های سیب زمینی نیز از دیگر پروژه‌هایی امروز بود که با حضور مسئولان کشوری و استانی در سنندج افتتاح شد.

این پروژه با ۲۵۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و تسهیلات ۱۰۰ میلیارد ریالی به بهره‌برداری رسیده است.

این واحد صنعتی ظرفیت جذب دو هزار و ۵۰۰ تن سیب زمینی را دارد و در مجموع برای ۲۵ نفر اشتغال مستقیم ایجاد کرده است.

به گزارش ایمنا، امروز همچنین یک دبیرستان ۱۸ کلاسه و پروژه آبی شدن ۱۵۰۰ هکتار از اراضی پایاب سد قشلاق سنندج نیز به بهره‌برداری رسید.

کد خبر 726140

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.