سود سهام عدالت متوفیان اسفند واریز می‌شود

معاون فناوری و توسعه نوآوری شرکت سپرده‌گذاری مرکزی گفت: اگر وراث تا دهم اسفند سال جاری به یکی از بانک‌های منتخب و شرکت‌های کارگزاری مراجعه و مدارک خود را در سامانه میراث تکمیل کنند، سود سهام عدالت سال جاری و سال‌های گذشته به حساب آن‌ها واریز خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از سازمان بورس، محمود حسنلو با اشاره به آخرین اقدامات انجام شده برای تعیین تکلیف سهام عدالت متوفیان اظهار کرد: فرآیند تقسیم ارث متوفیان سهام عدالت بین وراث از طریق سامانه «میراث» در شرکت سپرده‌گذاری مرکزی انجام خواهد شد.

وی افزود: انتقال سهام توسط یکی از وراث یا نماینده آنها که در سجام احراز هویت شده، از طریق مراجعه به یکی از شعب سراسر کارگزاری‌های بورسی یا یکی از شعب بانک‌های ملی، تجارت، پارسیان و ملت انجام می‌شود.
حسنلو خاطرنشان کرد: تمام فرآیند اجرای این طرح، رایگان است و لازم نیست وراث هیچ مبلغی را پرداخت کنند.
معاون فناوری و توسعه نوآوری شرکت سپرده‌گذاری مرکزی تاکید کرد: همچنین هر یک از وراث می‌توانند به صورت جداگانه و با مراجعه به درگاه ذی‌نفعان بازار سرمایه به آدرس ddn.csdiran.ir نسبت به پرونده خود آگاهی پیدا کنند.
وی اعلام کرد: به محض تشکیل پرونده در یکی از شعب، وضعیت پرونده همه وراث در سایت ddn.csdiran.ir قابل مشاهده خواهد بود.
حسنلو با بیان اینکه توصیه ما به وراث این است که تشکیل پرونده و اقدام برای تقسیم ارث را به روزهای پایانی سال موکول نکنند، گفت: در پایان سال فرآیند توزیع سود سهام عدالت را خواهیم داشت، اگر فرآیند تقسیم سود سهام عدالت متوفیان حداکثر تا دهم اسفند به پایان برسد، سود سود سهام عدالت سال جاری و سال‌های گذشته به حساب آن‌ها پرداخت خواهد شد.
بر اساس این گزارش، با راه‌اندازی سامانه «میراث» در ۱۵ آبان ماه سال جاری از سوی شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه که با حضور مجید عشقی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در حاشیه نمایشگاه کیش اینوکس رونمایی شد، انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث تسهیل شد.
یکی از وراث که حتماً باید سجامی شده باشد در ابتدا باید به درگاه یکپارچه ذی‌نفعان بازار سرمایه به نشانی «ddn.csdiran.ir» وارد شوند و در گام بعدی با ورود به بخش «امور سهام عدالت متوفی» و با وارد کردن کد ملی و تاریخ تولد متوفی در بخش «استعلام نوبت تشکیل پرونده» نسبت به زمان فرارسیدن تشکیل پرونده و نوع دارایی متوفی آگاهی لازم را کسب کنند، پس از آن در صورت تأیید زمان تشکیل پرونده می‌توانند به هر یک از دفاتر کارگزاری و بانک‌های منتخب مراجعه کنند و در پایان نیز پس از تشکیل پرونده در یکی از دفاتر، امکان پیگیری پرونده از طریق بخش «استعلام وضعیت پرونده» در درگاه یکپارچه برای تمام وراث، قابل مشاهده خواهد بود.
کد خبر 726139

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.