شناسایی ۱۰ پروژه شاخص با هدف ساماندهی پیرامون حرم حضرت معصومه (س) 

مدیرعامل سازمان بهسازی، نوسازی و زیباسازی حرم مطهر گفت: در راستای ساماندهی پیرامون حرم مطهر، ۱۰ پروژه شاخص شناسایی‌ شده است.

علیرضا خاکی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم، در حاشیه مراسم افتتاح پروژه‌های شهرداری قم به مناسبت دهه مبارک فجر اظهار کرد: در راستای ساماندهی پروژه‌های پیرامون حرم مطهر، ۱۰ پروژه شاخص شناسایی شده است که بخشی از منابع این پروژه‌ها از محل اراضی ۴۸ هکتاری تأمین می‌شود.

وی پروژه ساماندهی میدان مطهری را از پروژه‌های شاخص دانست و افزود: میدان مطهری به‌عنوان اولین و قدیمی‌ترین میدان احداث‌شده در شهر قم که از سنوات گذشته نیز کانون فعالیت‌های اجتماعی و سیاسی و شهری بوده است، به همین منظور عملیات ساماندهی و بهسازی میدان مطهری در دستور کار قرار گرفت.

مدیرعامل سازمان بهسازی، نوسازی و زیباسازی حرم مطهر در خصوص طرح ساماندهی میدان مطهری تصریح کرد: در این پروژه با اجرای ۳ هزار متر مربع فضای سبز ،۵۸۰۰ متر مربع کف‌سازی و سنگ‌فرش و ۵۰۰ متر مربع آب‌نما سعی شد تا ضمن حفظ هویت گذشته، فضای امنی برای شهروندان ایجاد شود.

خاکی از اجرای پروژه روشنایی و مبلمان شهری در میدان مطهری خبر داد و عنوان کرد: برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گرفت تا در سال آینده ضمن ساماندهی ساختمان‌های پیرامونی میدان، میدان میوه و تره‌بار در این محدوده هم ساماندهی شود.

وی با تأکید بر اینکه دو پروژه ساماندهی محور مسجد جامع و تکمیل محور گذر قلعه در راستای تکمیل محور تاریخی و فرهنگی قم از سال ۹۵ آغاز شده است، گفت: پروژه ساماندهی محور مسجد جامع که از بازار کهنه تا مسجد جامع در بر می‌گیرد، کف‌سازی و جداره‌سازی محور را شامل می‌شود.

مدیرعامل سازمان بهسازی، نوسازی و زیباسازی حرم مطهر با اشاره به تکمیل محور گذر قلعه در سمت امام‌زاده سلطان محمد شریف ادامه داد: عملیات جداره‌سازی این امام‌زاده نیز در سال آینده تکمیل می‌شود.

خاکی در پایان برآورد مالی پروژه‌های عمرانی را مورد توجه قرار داد و گفت: به‌منظور ساماندهی پروژه میدان مطهری، ۲۰ میلیارد تومان، پروژه ساماندهی مسجد جامع یک میلیارد تومان و برای پروژه امام‌زاده سلطان محمد شریف ۴۰۰ میلیون تومان صرف شده است.

کد خبر 726135

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.