تجهیز خودروها به کپسول آتش‌نشانی، تدبیری پیشگیرانه برای جلوگیری از آتش‌سوزی

سخنگو و رئیس اداره ارتباطات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: با توجه به اینکه مواد سوختی، وسایل الکترونیکی و برق‌کشی داخل سیستم خودروها می‌تواند حریق خودروها را رقم بزند، لازم است تدابیر پیشگیرانه از جمله داشتن کپسول آتش‌نشانی در نظر گرفته شود.

محمد شریعتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به حریق خودروها و ضرورت وجود کپسول‌های آتش‌نشانی با حجم کوچک‌تر در خودروها اظهار کرد: با توجه به تعدد حوادث مربوط با حریق خودروها این موضوع بسیار اهمیت دارد.

وی افزود: با توجه به اینکه مواد سوختی، وسایل الکترونیکی و برق‌کشی داخل سیستم خودروها می‌تواند اختلالاتی ایجاد کند و به‌صورت شایع حریق خودروها را رقم بزند، لازم است تدابیر پیشگیرانه از جمله داشتن کپسول آتش‌نشانی توسط رانندگان در نظر گرفته شود، چراکه می‌تواند در مواقع حوادث برای همان خودرو مورد استفاده قرار گیرد و علاوه بر آن با توجه به تردد خودروها داخل خیابان‌ها، اگر خودروی دیگری دچار حریق شود، به اطفای حریق نیز کمک کند.

سخنگو و رئیس اداره ارتباطات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان ادامه داد: کپسول‌های خاموش‌کننده برای خودروها به تناسب خودروهای سبک و سنگین از یک تا چهار کیلوگرم تعریف می‌شود و بهتر است این کپسول‌ها در محلی قرار داده شود که دسترسی سریع به هنگام حریق برای سرنشین وجود داشته باشد.

شریعتی بیان کرد: قسمت زیر صندلی سمت راست که دسترسی برای راننده و سرنشین جلو به‌راحتی انجام می‌شود یا داخل صندوق عقب خودرو بهترین مکان برای قراردادن کپسول خاموش‌کننده است و باید به صورت دوره‌ای از این کپسول‌ها بازدید شود تا در مواقع ضروری بهترین کارایی را داشته باشد.

وی گفت: توصیه می‌کنیم شهروندان ابتدا نحوه استفاده از این کپسول‌ها را آموزش ببینند، چرا که کپسول‌های شش کیلویی که می‌تواند حریق کوچک یا متوسط را به‌راحتی اطفا کند، در مدت شش ثانیه تخلیه می‌شود و چنانچه این کپسول‌ها کوچک‌تر باشد، این زمان کمتر می‌شود، بنابراین در زمان حوادث و حریق استفاده درست و بدون استرس موقع استفاده می‌تواند برای پوشش سریع حریق و جلوگیری از گسترش آن کمک‌کننده باشد.

سخنگو و رئیس اداره ارتباطات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان اظهار داشت: توصیه می‌کنیم برای خودروهای عمومی همچون تاکسی‌ها و اتوبوس‌ها به‌صورت ویژه آموزش استفاده از کپسول‌های خاموش‌کننده به رانندگان داده شود.

شریعتی ادامه داد: کپسول‌های خاموش‌کننده یکی از الزامات رسمی خودروها است و توصیه می‌کنیم جزو الزامات داخل خودروها، توسط خودروسازها یا خود افراد پیش‌بینی شود تا شهروندان بتوانند پیش از رسیدن مأموران آتش‌نشانی از حریق جلوگیری کنند.

کد خبر 726122

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.