ارزیابی امنیت سایبری بیش از ۸۰ دستگاه اجرایی استان اردبیل

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل از ارزیابی وضعیت امنیت فضای مجازی و احصای آسیب‌پذیری‌های حوزه فاوا در ۸۰ دستگاه‌های اجرایی استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، شهریار سرداری صبح امروز _سه‌شنبه هفدهم بهمن_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بر اساس سند نظام ملی پیشگیری و مقابله با حوادث مصوب شورای عالی فضای مجازی، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به عنوان دستگاه هماهنگ‌کننده حوادث سازمانی در سطح دستگاه‌های غیرزیرساختی تعیین شده است و در همین راستا وضعیت امنیت سایبری بیش از ۸۰ دستگاه اجرایی غیر زیرساختی استان مورد ارزیابی قرار گرفت.

وی افزود: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بر اساس مأموریت محوله، مکلف به برآورد وضعیت امنیت فضای مجازی، احصای آسیب پذیری‌های حوزه فاوا و بازنمایی وضعیت امنیت دستگاه‌های اجرایی غیرزیرساختی است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش تهدیدات سایبری و لزوم آمادگی هرچه بیشتر در برابر حملات احتمالی، اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان با همکاری مرکز آپا به عنوان بازوهای اجرایی سازمان فناوری اطلاعات در استان، اقدام به غربالگری وضعیتی امنیتی دستگاه‌های اجرایی استان کرده است و این طرح که از شهریور سال جاری آغاز شده بود، با مراجعه به بیش از ۸۰ دستگاه اجرایی در سطح استان، به پایان رسید.

سرداری ادامه داد: طی طرح مذکور، وضعیت امنیتی دستگاه‌ها مورد ارزیابی قرار گرفت تا راهکارهای استحکام امنیت سایبری آن‌ها احصا و در برنامه‌های آتی مدنظر قرار گیرد.

کد خبر 726113

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.