افتتاح نخستین کارخانه‌جات استریلیزه شیر و خوراک آبزیان در یاسوج

نخستین کارخانه‌جات استریلیزه شیر و خوراک آبزیان در یاسوج با حضور وزیر جهاد کشاورزی افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، محمدعلی نیکبخت امروز _سه‌شنبه هفدهم بهمن_ در افتتاحیه نخستین کارخانجات استریلیزه شیر و خوراک آبزیان در یاسوج با اشاره به تعداد و تنوع پروژه‌های جهاد کشاورزی در کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: این استان، یک استان خالص در حوزه عشایری است که تولید شیر در آن اهمیت فراوانی دارد و احداث نخستین کارخانه تولید شیر استریلیزه در این استان نشان از جهت‌گیری درست این بخش و امیدواری بیشتر مردم خواهد بود.

وی با بیان اینکه بر اساس اظهارات رئیس سازمان جهاد کشاورزی، روزانه بیش از ۳۰ تن شیر استریلیزه در این کارخانه تولید می‌شود، افزود: با تمام وجود از برنامه‌های استان در حوزه کشاورزی حمایت می‌کنم.

وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: از قبل نیز وضعیت کشاورزی این استان و تعداد و تنوع پروژه‌های آن را رصد می‌کردم و تصمیم گرفتم در دهه مبارک فجر به این استان بیایم و خدمت مردم خون‌گرم و مهمان‌نواز کهگیلویه و بویراحمد برسم.

نیکبخت خاطرنشان کرد: گزارش رئیس سازمان جهاد کشاورزی بسیار امیدوارکننده بود و اینکه در این استان و تا قبل از دولت سیزدهم با وجود تولید بالای ماهی و رتبه سوم کشور، اما هیچ خوراک ماهی تولید نمی‌شد، اما اکنون هشت کارخانه خوراک آبزیان در دستور کار است و یکی از آن‌ها به مرحله تولید رسیده بسیار خبر خوب و امیدبخش است و امیدوارم همین رویه ادامه پیدا کند.

وی افزود: بیش از ۱۰۰ پروژه در بخش کشاورزی این استان با اشتغال بالغ بر ۱۵۰۰ نفر، افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود که به نمایندگی از آن‌ها چند طرح مهم از جمله شیر استریلیزه، کارخانه خوراک آبزیان، زیرساخت یک شهرک گلخانه‌ای و سد کوهبرد افتتاح می‌شوند.

کد خبر 726110

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.