بیانیه نیروهای مسلح یمن درباره حمله به کشتی‌های آمریکایی و انگلیسی

سخنگوی نیروهای مسلح یمن از هدف قرار دادن یک کشتی آمریکایی و یک کشتی انگلیسی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، «یحیی سریع» اعلام کرد که در راستای حمایت از مردم مظلوم فلسطین و در چارچوب پاسخ به تجاوزهای آمریکا و انگلیس علیه یمن، نیروی دریایی یمن دو عملیات نظامی در دریای سرخ انجام داد.

وی افزود: در عملیات اول کشتی آمریکایی «ستارناسیا» را هدف قرار دادیم و در عملیات دوم، کشتی انگلیسی «مورنینگ تاید» مورد اصابت قرار گرفت.

یحیی سریع تاکید کرد که تا زمان پایان محاصره غزه و توقف تجاوزها علیه مردم فلسطین، به عملیات نظامی خود در دریای سرخ و دریای عمان علیه کشتی‌های صهیونیستی و کشتی‌هایی که به سمت بنادر سرزمین‌های اشغالی می‌روند، ادامه خواهیم داد.

این در حالی است که ساعاتی قبل، سازمان تجارت دریایی انگلیس اعلام کرده بود که گزارشی درباره یک حادثه در فاصله ۵۷ مایلی غرب استان «الحدیده» یمن در دریای سرخ دریافت کرده است.

همچنین شرکت امنیت دریایی «آمبری» انگلیس نیز اعلام کرده بود که یک کشتی باری انگلیسی مورد اصابت یک پهپاد قرار گرفته است.

همچنین ساعاتی پیش شبکه «المسیره» یمن هم از حمله آمریکا و انگلیس به استان صعده خبر داده بود. آمریکا و انگلیس روز دوشنبه نیز مناطقی در استان الحدیده یمن را بمباران کرده بودند.

بر پایه این گزارش، در حملات تجاوزکارانه بعدازظهر دوشنبه آمریکا و انگلیس، چند موضع در منطقه «الکثیب» در الحدیده هدف قرار گرفته است.

مناطق مختلف یمن طی روزهای گذشته آماج حملات تجاوزکارانه آمریکا و انگلیس قرار گرفته‌اند. این حملات با هدف تحت فشار قرار دادن یمن به منظور توقف محاصره دریایی اعمال شده بر رژیم صهیونیستی انجام می‌شوند.

کد خبر 726102

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.