آخرین جزئیات ثبت‌نام آزمون استخدامی معلم ورزش و مشاور + دفترچه آزمون

ثبت نام برای شرکت در آزمون استخدامی معلم ورزش و مشاور مدارس از امروز آغاز می‌شود و داوطلبان یک هفته فرصت دارند تا ثبت نام کنند.

‌به گزارش خبرگزاری ایمنا، آزمون استخدامی مشاغل کیفیت‌بخشی وزارت آموزش و پرورش در راستای اجرای ماده ۴۴ قانون مدیریت خدمات کشوری و بنا بر مفاد دستورالعمل نحوه برگزاری امتحان عمومی و تخصصی برای استخدام ۱۹ هزار و ۱۷۹ نفر مربی امور تربیتی و سبک زندگی، مربی امور تربیتی و مشاوره، مربی تربیتی بدنی و سلامت و مشاور تخصصی، از طریق مرکز آزمون جهاد دانشگاهی دوشنبه سی‌ام فروردین ۱۴۰۳ برگزار می‌شود و این آزمون در دو مرحله آزمون کتبی و ارزیابی تکمیلی برگزار می‌شود که امتحان کتبی شامل سنجش حیطه‌های عمومی، تخصصی و اختصاصی است که بر اساس شغل محل اعلام شده در دفترچه راهنمای ثبت نام به صورت کتبی برگزار می‌شود.

همچنین مرحله ارزیابی تکمیلی نیز شامل سنجش و ارزیابی صلاحیت‌ها و شایستگی‌های عمومی، تخصصی و حرفه‌ای مورد نیاز برای مشاغل مربی تربیت بدنی و سلامت، مربی امور تربیتی و مشاوره، مربی امور تربیتی و سبک زندگی و مشاور با هدف تعمیق سنجش شایستگی‌ها علاوه بر آزمون کتبی برگزار می‌شود، وزارت آ موزش و پرورش اعلام کرده است که این آزمون سال آینده دوشنبه سی‌ام فروردین ۱۴۰۳ برگزار می‌شود و نتایج اولیه آن نیز یک ماه پس از برگزاری آزمون به اندازه سه برابر ظرفیت برای شرکت کردن پذیرفته‌شدگان اولیه در ارزیابی تکمیلی اعلام می‌شود، داوطلبان می‌توانند جزئیات بیشتر را اینجا مطالعه کنند.

در این آزمون برای استخدام معلولان سهمیه سه درصدی و برای ایثارگران سهمیه ۲۵ و پنج درصدی در نظر گرفته است، همچنین ۱۰ درصد به امتیاز آزمون کتبی و به همین میزان به ارزیابی تکمیلی برای داوطلبان حافظ قرآن دارای درجات یک تا سه در تمام مشاغل مورد نیاز این آزمون لحاظ می‌شود.

داوطلبان از امروز سه‌شنبه هفدهم بهمن به مدت یک هفته تا پایان روز سه‌شنبه بیست و چهارم بهمن زمان دارند تا به صورت اینترنتی و از طریق سایت مرکز آزمون جهاد دانشگاهی به نشانی www.hrtc.ir ثبت نام خود برای شرکت در آزمون مذکور که منجر به جذب و استخدام پیمانی معلم ورزش و مشاور و روانشناس در مدارس می‌شود، را نهایی کنند.

لزوم گذراندن دوره مهارت‌آموزی برای پذیرفته‌شدگان در آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش

گذراندن دوره مهارت‌آموزی یک ساله برای پذیرفته‌شدگان نهایی الزامی است و این دوره شامل مجموعه‌ای از دروس تربیتی، تخصصی و کارورزی نظری و مهارتی می‌شود که بخشی از هزینه‌های آن بر عهده داوطلب است. همچنین دوره مهارت آموزی مشاغل دبیری در دانشگاه فرهنگیان و مشاغل هنرآموزی در دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی بدون دریافت حقوق و مزایا برگزار می‌شود و صدور حکم استخدامی افراد منوط به موفقیت سپری کردن این دوره یک ساله است.

مهارت آموزان در زمان ثبت نام در پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان برای شرکت در دوره مهارت آموزی ملزم به ارائه مدرک روخوانی و روان‌خوانی قرآن کریم و مدرک ICDL هستند و پس از آن ضمن شرکت و موفقیت در دوره مهارت آموزی یک ساله باید در قالب برنامه سنجش صلاحیت حرف معلمی و در مسیر رشد معلمی در دوره‌های ضمن خدمت پیش بینی شده مطابق با ضوابط اعلامی از سوی وزارت آموزش و پرورش موفق به کسب گواهینامه صلاحیت معلمی شوند، گذراندن حداقل ۱۲۰ ساعت ضمن خدمت مرتبط با امور تربیتی و مهارت‌های معلمی برای پذیرفته‌شدگان رشته‌های غیرامور تربیتی در دو سال نخست استخدام الزامی است.

کد خبر 726099

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی IR ۱۵:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۳
    0 0
    سلام من در آزمون تربیت بدنی و سلامت ثبت نام کردم و سابقه تدریس ندارم مشکلی که نداره ؟ یا حتما سابقه تدریس باید داشته باشیم ؟