احداث کلان بیمارستان‌های ۱۵۰۰ تختی برای هر استان

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر لزوم رایگان بودن درمان بیماران سرطانی، گفت: طی برنامه‌ریزی انجام شده قرار است هر استان یک کلان‌بیمارستان یک‌هزار تخت‌خوابی داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان، بهرام عین الهی امروز _سه شنبه هفدهم بهمن_ در مرکز آنکولوژی بیمارستان گلستان اهواز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بیمارستان گلستان هشت متخصص استاد آنکولوژی در سطح عالی تخصصی دارد و در صورت تأمین دستگاه‌ها، نیاز مردم برطرف خواهد شد، با وجود اینکه قرار بود طرح جدیدی آغاز نشود، طرح توسعه بیمارستان گلستان در سفر اول رئیس جمهور به خوزستان آغاز شد.

وی افزود: با توجه به حجم بالای مراجعان این بیمارستان و مشکلات ایجاد شده، عملیات اجرایی طرح توسعه آن از چند ماه پیش با همکاری قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا آغاز شده است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: طی برنامه‌ریزی انجام شده قرار است هر استان یک کلان بیمارستان یک‌هزار تختخوابی داشته باشد. با اضافه شدن بیش از یک‌هزار و ۵۰۰ تخت به مجموعه بهداشت و درمان اهواز امیدوارم بتوانیم بخشی از نیازها را برطرف کنیم.

عین الهی تاکید کرد: از آنجایی که فرد مبتلا به سرطان برای پرداخت هزینه‌ها دچار مشکل شده و از کارافتاده می‌شود جز بیماری‌های خاص در نظر گرفته شده که باید ارائه خدمات رایگان مربوط به درمان سرطان برای بیماران در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به ورود دستگاه‌های جدید و پیشرفته به چرخه درمان در دولت سیزدهم توضیح داد: سه دستگاه پیشرفته شامل سی تی سیمولاتور، شتاب دهنده قوی و پت اسکن به بیمارستان گلستان اهواز اضافه شد، با استفاده از دستگاه سی تی سیمولاتور، می‌توان بیماران را در وضعیت درمانی خاص شبیه سازی کرد و امکان درمان بیماران سرطانی با حداقل جابجایی توسط دستگاه رادیوتراپی فراهم می‌شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: با این دستگاه‌ها غده سرطانی مشخص و توسط شتاب دهنده از بین می‌رود، تلاش بر این است هیچ بیمار سرطانی برای درمان از استان خارج نشود و دستگاه‌های پیشرفته دیگری وارد خوزستان شود.

کد خبر 726093

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.