به دنبال ایجاد هاب اقتصادی در منطقه ویژه اقتصادی سرو هستیم

استاندار آذربایجان‌غربی گفت: منطقه سرو می‌تواند به عنوان یک هاب اقتصادی منطقه‌ای در توسعه تجارت بین‌الملل نقش‌آفرینی کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، محمدصادق معتمدیان امروز _سه‌شنبه هفدهم بهمن_ در آئین آغاز عملیات اجرایی منطقه ویژه اقتصادی سرو-ارومیه که با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی برگزار شد، با اشاره به مرزهای مشترک آذربایجان‌غربی با چندین کشور اظهار کرد: منطقه سرو می‌تواند به عنوان یک هاب اقتصادی منطقه‌ای در توسعه تجارت بین‌الملل نقش‌آفرینی کند.

وی با بیان اینکه تا سال آینده تلاش می‌کنیم این پروژه گشایش پیدا کند، افزود: استان ما در مسیر دو کریدور بین‌المللی قرار دارد و کریدورهای جدیدی در جریان ساخت است.

استاندار آذربایجان‌غربی گفت: کشورهای آسیای جنوب‌شرقی مثل هند به دنبال دسترسی از این طریق به بازار هند هستند و می‌توانیم از این ظرفیت استفاده کنیم.

وی تاکید کرد: با توجه افزایش هزینه حمل‌ونقل در سطح جهانی، ایجاد کریدورهای میانبر راه خوبی برای حمل‌ونقل بین‌المللی است و این مسیر از زاهدان تا آذربایجان‌غربی به عنوان تنها کریدور بین‌المللی ایده خوبی است.

معتمدیان همچنین دسترسی نزدیک‌تر کشور چین از طریق کریدورهای ایران به بندر مرسین ترکیه و دریای مدیترانه را یک اتفاق بین‌المللی در سال‌های آینده دانست و افزود: در این راستا نیز می‌توانیم از طریق کشور عراق محور حمل‌ونقل و اقتصادی را پیش ببریم و شاهد گسترده شدن این محورها باشیم.

استاندار آذربایجان‌غربی سیاست دولت فعلی را تمرکززدایی از بخش‌های اقتصادی مرکزی عنوان کرد و یادآور شد: خوشبختانه در این زمینه شخص رئیس‌جمهور پیگیری و تاکید داشت و ما هم در این راستا پیش خواهیم رفت.

معتمدیان با اشاره به اتفاق مثبتی که در دولت فعلی و در راستای دیپلماسی منطقه صورت گرفت، اظهار کرد: با کشور ترکیه با توجه به مرز طولانی که داریم تعاملات مهمی در جریان است و چند ماه پیش نشست استانداران در وان برگزار کردیم که در ۱۰ سال گذشته بی‌سابقه بوده و تفاهم‌نامه‌هایی که در این نشست امضا شد در سه ماه اخیر بخش گسترده‌ای از آن وارد فاز اجرایی شده است.

وی با اشاره به اینکه آذربایجان‌غربی از بزرگترین و قدیمی‌ترین پایانه‌های مرزی ایران است، تصریح کرد: اقدامات خوبی نیز در بهسازی و تجهیز و چهاربانده کردن راه‌های استان تا پایانه‌های مرزی انجام گرفته و ادامه دارد.

استاندار آذربایجان‌غربی در این مراسم همچنین گزارشی از افزایش مبادلات تجاری آذربایجان غربی و اقدامات صورت گرفته در پایانه رازی خوی و سلماس ارائه داد.

کد خبر 726081

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.