اجرای برنامه‌های آموزشی تفکیک پسماند در مدارس منطقه ۹ اصفهان

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان گفت: کارگاه‌های آموزشی، غرفه‌های بازیافت و اجرای گروه نمایش با مقوله آموزش اصول حفاظت از محیط زیست با محوریت مدیریت مطلوب پسماند از روش‌های آموزشی است که در مدارس اجرا می‌شود.

سیدسلمان قاضی‌عسگر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به ضرورت آموزش و فرهنگ‌سازی مدیریت صحیح پسماند برای اقشار مختلف جامعه اظهار کرد: مهدها و مراکز آموزشی از جمله گروه‌های هدف هستند که ارائه آموزش‌های مرتبط با پسماند به این قشر، زمینه‌ساز فرهنگ‌سازی در بین خانواده‌ها خواهد شد.

وی افزود: هر چقدر آموزش و فرهنگ‌سازی از سنین پایین‌تر آغاز شود و استمرار داشته باشد، تأثیر بیشتری در نگرش و رفتار فرد خواهد داشت، از این رو ایجاد بسترهایی برای آموزش به گروه‌های مختلف سنی به‌ویژه کودکان و نوجوانان، برای نیل به این اهداف ضروری است.

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان از اجرای برنامه‌های آموزشی تفکیک پسماند در مبدا از ابتدای سال تحصیلی در مدارس سطح منطقه خبر داد و خاطرنشان کرد: همایش آشنایی با مفاهیم مدیریت پسماند و زندگی سالم در دبستان ۱۳ آبان ویژه دانش‌آموزان برگزار شد.

قاضی‌عسگر تاکید کرد: در این همایش دانش‌آموزان با مباحث مدیریت پسماند، حفظ محیط زیست، کاهش تولید پسماند و شیرابه، اهمیت بازیافت و تفکیک از مبدا، سامانه اصپاک، آشنایی با تقویم جمع‌آوری پسماند، طرح‌ها و برنامه‌های آموزشی آشنا شدند.

وی با اشاره به آموزش‌های شهروندی در زمینه مدیریت پسماند گفت: در راستای حفظ محیط زیست و آشنایی شهروندان با مفاهیم مدیریت پسماند، آموزش تفکیک از مبدأ به صورت محله محور در محلات سطح منطقه در حال انجام است.

قاضی‌عسگر با بیان اینکه ۳۵۰۰ برچسب بارگیری‌نکردن زباله‌های خارج از نوبت بر روی زباله‌ها در محلات سطح منطقه نصب شده است، اضافه کرد: با تلاش نیروهای خدوم واحد امور شهر، به‌صورت میانگین هر شب حدود ۵۴ تن زباله از در منازل شهروندان بارگیری می‌شود.

کد خبر 726035

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.