راه‌اندازی آب‌نمای تصادفی ضلع جنوب غربی پل مارنان

مدیر منطقه ۵ شهرداری اصفهان گفت: آب‌نمای تصادفی ضلع جنوب غربی پل مارنان پس از چهار سال بیست‌ودوم بهمن‌ سال جاری با هزینه‌ای بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال به منظور افزایش نشاط و شادابی در بین کودکان و نوجوانان راه‌اندازی می‌شود.

حسین کارگر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: راه‌اندازی آب‌نمای تصادفی به منظور افزایش نشاط و شادابی در بین کودکان و نوجوانان و افزایش فضاهای تفریحی در کلان‌شهر اصفهان برای سال جاری در دستور کار منطقه ۵ قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه احداث این نوع آب‌نما به منظور فرهنگ‌سازی برای تفریح سالم و خارج کردن بازی‌های کودکانه از یکنواختی است، افزود: این بازی به سرعت عمل کودکان کمک می‌کند تا هنگام عبور از نازل‌ها و آبپاشی خیس نشوند.

مدیر منطقه ۵ شهرداری اصفهان با اشاره به نحوه عملکرد این نوع آب‌نما تاکید کرد: نازل‌های آب‌نمای تصادفی در زیر زمین تعبیه می‌شود و به منظور جلوگیری از آسیب رسیدن به کودکان روی نازل‌ها با کفپوش ایمن پوشانده می‌شود.

کارگر گفت: انتهای این نازل‌ها به تعدادی پمپ متصل است که این پمپ‌ها از طریق یک سیستم کنترل به صورت تصادفی و غیریکنواخت در مدار قرار می‌گیرد و با این روش آب با فاصله‌های زمانی پیش‌بینی نشده و با فشارهای متفاوت پخش می‌شود.

آب‌نمای تصادفی پل مارنان به بهره‌برداری می‌رسد

وی با بیان اینکه این آب‌نما اولین آب‌نمای تصادفی شهر اصفهان در ضلع جنوب غربی پل مارنان است که سال ۱۳۹۰ به بهره‌برداری رسید، ادامه داد: به دلیل شیوع کرونا از سال ۱۳۹۸ این آب‌نما مورد استفاده قرار نگرفت و سال جاری منطقه ۵ اقدام به ایمن‌سازی و تصفیه آب و بازسازی و بهینه‌سازی سیستم مکانیکی و الکتریکی آن کرده است.

مدیر منطقه ۵ شهرداری اصفهان با بیان اینکه این آب‌نمای تصادفی در ضلع جنوب غربی پل مارنان بیست‌ودوم بهمن سال جاری با هزینه‌ای بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال راه‌اندازی می‌شود، خاطرنشان کرد: این آب‌نما بسیار پیشرفته بوده و دارای جلوه‌های بازی متعدد است که فضایی شاد و متنوع را در این مجموعه به وجود می‌آورد.

کد خبر 726032

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.