دبیرستان ۱۸ کلاسه سروش در سنندج افتتاح شد

به مناسبت گرامیداشت دهه فجر، دبیرستان ۱۸ کلاسه سروش، دبیرستان ۱۲ کلاسه امام خمینی (ره) و هنرستان ۸ کلاسه ارمغان هنر با حضور استاندار کردستان در ناحیه دو سنندج افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، به مناسبت گرامیداشت ایام‌الله دهه مبارک فجر، دبیرستان ۱۸ کلاسه سروش، دبیرستان ۱۲ کلاسه امام خمینی (ره) و هنرستان ۸ کلاسه ارمغان هنر امروز _سه‌شنبه هفدهم بهمن_ با حضور استاندار کردستان و سایر مسئولان استانی و شهرستانی در ناحیه دو سنندج به افتتاح رسید.

هاشم ناظمی‌جلال، مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان در این مراسم اظهار کرد: در مجموع ۵۵۰ نفر دانش‌آموز و معلم و فرهنگی در این مکان آموزشی مشغول به تعلیم و تربیت می‌شوند.

وی افزود: خدا را شاکریم که در استان کردستان آموزش و پرورش در اولویت قرار دارد و بهره‌برداری از ۱۲۰ پروژه آموزشی، پرورشی و ورزشی از ابتدای سال ۱۴۰۲ تاکنون نشان‌دهنده این مسئله است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان با اشاره به برگزاری برنامه‌های شاخص دیگر در مدارس استان گفت: برگزاری جشن تکلیف با حضور پرشور دختران و المپیادهای علمی و ورزشی از دیگر برنامه‌های برگزار شده در استان بوده است.

ناظمی‌جلال ادامه داد: نهضت مدرسه‌سازی و انقلاب در ایجاد فضاهای ورزشی به برکت نام شهید سلیمانی در استان کردستان ایجاد شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه تقارن دهه فجر با بعثت پیامبر اکرم (ص) را گرامی می‌داریم، اضافه کرد: مردمی بودن ویژگی ممتاز انقلاب است و توجه به مردم مولود این انقلاب محسوب می‌شود.

دبیرستان ۱۸ کلاسه سروش در سنندج افتتاح شد

۱۹ درصد از فضاهای آموزشی کردستان نیازمند تخریب و بازسازی هستند

ابراهیم مرادی، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کردستان نیز در این مراسم اظهار کرد: ۱۲۰ فضای آموزشی و ورزشی سال جاری تحویل داده شده که موجب شده است میانگین سرانه فضای آموزشی استان از ۴.۷۹ درصد به ۴.۹۱ درصد برسد.

وی افزود: با فضاهای آموزشی که در دست اقدام داریم امیدواریم سرانه فضای آموزشی استان در سنوات آینده به ۵.۳۵ درصد برسد و به میانگین کشوری نزدیک شود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کردستان ادامه داد: ۲,۳۰۰ میلیارد تومان مصوبه در دو سفر رئیس‌جمهور به استان کردستان برای آموزش و پرورش این استان در نظر گرفته شده که امیدواریم با تخصیص آن پروژه‌های آموزشی استان را به پایان برسانیم.

مرادی خاطرنشان کرد: در استان کردستان سه هزار مدرسه و فضای آموزشی با ۱۲ هزار و ۷۰۰ متر مربع وجود دارد که ۱۹ درصد آن‌ها نیازمند تخریب و بازسازی است.

کد خبر 726018

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.