رسیدن به حیات طیبه در سایه شجره طیبه انقلاب اسلامی

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی گفت: ۴۵ سال از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد، تاکنون هزاران توطئه داخلی و خارجی علیه این نظام شکل گرفته و ناکام مانده زیرا شجره طیبه انقلاب اسلامی چنان قوی است که تا ظهور حضرت مهدی (عج) سایه‌افکنی خواهد کرد.

حجت الاسلام احمد سالک در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به ویژگی‌های انقلاب اسلامی ایران اظهار کرد: شاخص همه انقلاب‌ها در جهان کسب قدرت به شکل دیکتاتوری، کودتایی، حزبی یا سلطنتی بوده است؛ شاید در این نوع انقلاب‌ها مردم هیچ نقشی نداشته باشند و انقلاب بر محور قدرت ابزار و تجهیزات انجام می‌شود اما ویژگی انقلاب‌های دینی جدای از ویژگی سایر انقلاب‌ها است.

وی در خصوص ویژگی انقلاب‌های دینی به‌ویژه مردم‌سالاری دینی را حول سه موضوع تشریح کرد و گفت: انقلاب اسلامی بر اساس برنامه‌های الهی در قالب کتاب آسمانی قرآن و عترت انجام شد و مسئله حکومت در راستای «اطیعوا الله واطیعوا الرسول واولی الامر منکم» شکل گرفت یعنی سلسله حاکمیت بر بشر از نگاه دین و اسلام از خداوند، پیامبر اکرم (ص) و ائمه معصومین آغاز شده است تا به ولایت فقیه خواهد رسید.

عضو جامعه روحانیت مبارز دومین ویژگی انقلاب اسلامی را نقش محوری رهبری در جامعه به عنوان ستون اصلی مبارزات علیه شیطان و استکبار دانست که به تشکیل یک نظام قوی اسلامی منجر شد و افزود: سومین ویژگی انقلاب اسلامی حضور با بصیرت، عالمانه و آگاهانه توده مردم در انقلاب است به بیانی دیگر رهبری، مردم و برنامه سه ضلع انقلاب دینی هستند.

وی تاکید کرد: انقلاب اسلامی ایران مبتنی بر این سه ویژگی شکل واقعی پیدا کرد، بنابراین حضرت امام (ره) به محض اینکه از نوفل لوشاتو وارد بهشت زهرا شدند، در جمع مردم فرمودند که من به پشتوانه مردم حکومت تشکیل می‌دهم که بیانگر اقتدار دینی است که از زبان امام (ره) جاری شد.

حجت‌الاسلام سالک ابراز کرد: بعد از اینکه شورای انقلاب تشکیل شد و بعد نوع نظام مشخص شد؛ ۹۸.۲ مردم به نظام جمهوری اسلامی و قانون اساسی رأی مثبت دادند و ساختار انتخابات ایجاد شد و طبق قانون اساسی انتخابات‌های مختلف برگزار شد.

وی نظام جمهوری اسلامی را پدیده قرن اخیر با رعایت این سه ویژگی قلمداد کرد و افزود: این در حالی است که کل حکومت‌های دیکتاتوری، حزبی و سلطنتی محوریت دین و توده مردم را ندارند و با قدرت تجهیزات خود حکومت تشکیل می‌دهند؛ امروز نیز فضای مجازی قدرت‌ها و حکومت‌ها را تغییر می‌دهد که از تغییر قدرت در گرجستان می‌توان در این زمینه یاد کرد.

نماینده ادوار مجلس شواری اسلامی خاطر نشان کرد: با وجودی که ۴۵ سال از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد تاکنون هزاران توطئه داخلی و خارجی علیه این نظام شکل گرفته است؛ از جنگ تحمیلی تا جنایات منافقین و خباثات انگلیسی‌ها و آمریکایی‌ها در راه اندازی فتنه‌های سال‌های ۷۸، ۸۸، ۹۶، ۹۸ و ۱۴۰۱ که همه با هدف براندازی جمهوری اسلامی بوده است، اما تاکنون موفق نشده‌اند؛ شجره طیبه انقلاب اسلامی چنان قوی است که تا ظهور حضرت مهدی (عج) سایه‌افکنی خواهد کرد.

کد خبر 725958

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.