نخبگان با تلاش برای حل مسائل نقشی موثر در رشد و پیشرفت کشور ایفا کنند

استاندار مرکزی گفت: نخبگان باید با شناسایی و تلاش برای حل مسائل، نقشی موثر در رشد و پیشرفت کشور ایفا کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، فرزاد مخلص‌الائمه امروز _دوشنبه شانزدهم بهمن_ در پنجمین روز از دهه مبارک فجر در جریان سفر به شهرستان کمیجان، در جمع اعضای هیئت اندیشه‌ورز این شهرستان اظهار کرد: استان مرکزی در تشکیل هیئت‌های اندیشه‌ورز رتبه نخست را دارد.

وی افزود: این هیئت‌ها در ۳۰ موضوع فعال هستند و یک ساختمان برای استقرار این هیئت‌ها در حال تجهیز است.

استاندار مرکزی تصریح کرد: مسائل شهرستان در حال حل شدن است، نخبگان می‌توانند با تمرکز بر روی موضوعاتی که مورد وفاق است از جمله پیشرفت، دولت را در اولویت‌بندی مسائل و پیدا کردن راه‌حل‌های میان‌بُر کمک کنند.

وی با بیان اینکه استان مرکزی در تشکیل هیئت‌های اندیشه‌ورز تحول رتبه اول کشور را دارد، خاطرنشان کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی موظفند که در جلسات هیئت‌های اندیشه‌ورز شهرستان‌ها شرکت کنند و نظرات آن‌ها را بشنوند.

مخلص‌الائمه ادامه داد: تقاضا داریم که هیئت‌های اندیشه‌ورز در همه حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی، عمرانی، اقتصادی، هویتی و … مباحث و مطالبات خود را مطرح کنند.

وی افزود: همچنین باید نخبگان خارج از شهرستان و استان را به این هیئت‌ها متصل کنند تا آن‌ها برای سرمایه‌گذاری و انجام امور خیر و کارآفرینی، طرح تجربیات و توانمندی‌های خود و… به شهرستان جذب شوند.

استاندار مرکزی تاکید کرد: به همه شهرستان‌ها پیشنهاد شده که تحت عنوان ستاد تحول و پیشرفت شهرستان هیئت اندیشه‌ورز تحول و پیشرفت را تشکیل دهند.

وی افزود: ما نیز در قالب ستاد تحول و پیشرفت استان بین این هیئت‌ها ارتباط برقرار خواهیم کرد، حتی شخصیت‌های شاخص و اثرگذاری در خارج از استان داریم که می‌توانیم از ظرفیت آن‌ها استفاده کنیم.

مخلص‌الائمه تصریح کرد: شهرستان کمیجان در طرح شهریاران که طرح دعوت از مردم در ایده‌پردازی برای حل مسائل بود با ثبت ۷۰۰ ایده رتبه اول استان را کسب کرد و بیشترین مشارکت را داشت.

وی ادامه داد: شهرستان کمیجان ظرفیت‌های قابل توجهی دارد که حتماً باید حمایت و بهره‌برداری شود.

استاندار مرکزی گفت: این اطمینان را باید به مردم بدهیم که وقت خود را به صورت کامل برای حل مسائل و مشکلات صرف می‌کنیم، اما به هر حال با محدودیت امکانات، زمان و توان روبرو هستیم.

وی با بیان اینکه در حوزه اجرایی و اداری با حجم بالایی از عدم بهره‌وری روبرو هستیم و بخش زیادی از منابع از بین می‌رود، گفت: هیئت‌های اندیشه‌ورز باید در پیدا کردن راه حل این مشکل هم به کمک دولت بشتابد.

کد خبر 725909

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.