متروی قم برای راه‌اندازی تنها به واگن نیاز دارد

امام‌ جمعه قم گفت: در بازدید از پروژه قطار شهری قم شاهد بودیم که این پروژه از هر نظر آماده است و برای راه‌اندازی تنها به واگن نیاز دارد که امیدواریم تأمین شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قم، آیت‌الله علیرضا اعرافی امروز _دوشنبه، شانزدهم بهمن_ در حاشیه بازدید از پروژه متروی قم و افتتاح فاز نخست ایستگاه مرکزی آتش‌نشانی قم در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اوایل شروع این دوره مدیریت شهری جدید که خدمت شهردار رسیدم ایشان را از همان زمان در حال برنامه‌ریزی کلان و راهبردی برای شهر قم دیدیم.

وی با اشاره به اینکه شهرداری و شورای اسلامی شهر قم با نگاه راهبردی گام‌های مثبت بسیاری در شهر در یک دهه اخیر برداشته‌اند، افزود: امروز هم شاهد این بودیم که پروژه بسیار مهم قطار شهری قم از هر نظر آماده است و تنها نیاز به واگن این پروژه را متوقف نگه‌داشته است.

امام‌جمعه قم با اشاره به حضورش در کلنگ‌زنی ساختمان ایستگاه مرکزی آتش‌نشانی قم گفت: ساختمان آتش‌نشانی مرکزی شهر قم که دو سال قبل کلنگ‌زنی شد طبق زمان‌بندی انجام‌شده است.

اعرافی ادامه داد: یکی از مسائل امیدبخش این است که ۸۰ درصد بودجه‌ای که شورا و شهرداری تدوین کرده‌اند، ماهیت عمرانی دارد که این نسبت بسیار خوبی در برنامه‌ریزی شهری محسوب می‌شود.

وی اظهار کرد: پروژه‌های کلان و گره‌گشای خوبی برای اجرا در شهر انتخاب‌شده‌اند و پیشرفت پروژه‌ها بسیار خوب است. امیدواریم در ادامه نیز شاهد تحولات بهتری در قم باشیم.

امام‌جمعه قم بابیان اینکه تمام این پیشرفت‌ها در صورتی بیشتر اثر را دارد که مردم این پروژه‌ها را از خود بدانند و در انجام آن مشارکت داشته باشند، تأکید کرد: مردم باید هم در مأموریت‌های مدیریت شهری مشارکت کنند و هم نقد و اعتراض خود را بیان کنند.

اعرافی ادامه داد: این مشارکت مردمی اکنون در قم دیده می‌شود و نگاه مدیریت شهری نیز به این مسئله مثبت است.

وی افزود: مسئله فرهنگ و نشاط شهروندی برای جوانان و بانوان بسیار مهم است و مدیریت شهری در این عرصه نیز اهتمام خوبی دارد که باید به این مسئله جدی‌تر پیگیری شود.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با اشاره به اهمیت توسعه اطراف حرم مطهر حضرت معصومه (س) گفت: فضای اطراف حرم مطهر باید بانشاط و با نگاه فرهنگی، دینی و حوزوی رشد کرده و متناسب با جایگاه شهر قم آباد شود.

کد خبر 725907

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.