سند راهبردی پلیس امنیت اقتصادی باید به درستی تدوین، تنظیم و ابلاغ شود

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا گفت: پلیس امنیت اقتصادی پلیسی نو پا است که با توجه به حساسیت و اهمیت مأموریت‌های پیش‌رو باید سند راهبردی آن به درستی تدوین، تنظیم و ابلاغ شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سردار حسین رحیمی در جلسه تدوین سند راهبردی پلیس امنیت اقتصادی فراجا با اشاره به اینکه همواره باید راهبرد و افق‌های پیش رو بر اساس اصول، اعتقادات، باورها، حقایق و واقعیت‌ها و توانمندی‌های موجود تدوین و تنظیم شود، اظهار کرد: سند راهبردی باید به‌گونه‌ای تنظیم و تدوین شود که بتوان بر اساس مستندات و مؤلفه‌های تدوین شده در آن به اهداف پیش رو دست پیدا کرد و این سند به منزله نقشه راه حرکت به جلو باشد.

وی با تاکید بر اینکه بر اساس سند راهبردی باید برنامه‌ها و اهداف پیش‌رو بر اساس مستندات دقیق و کارشناسی شده رصد، تدوین و ابلاغ شود، افزود: پلیس امنیت اقتصادی پلیسی نو پا است که با توجه به حساسیت و اهمیت مأموریت‌های پیش‌رو باید سند راهبردی آن به درستی تدوین، تنظیم و ابلاغ شود.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا تصریح کرد: راهبرد در حقیقت چگونگی حرکت یک مجموعه در جهت تحقق مأموریت و اهداف تعیین شده را نشان می‌دهد که می‌توانند نقش مؤثری در پیشبرد اهداف یک سازمان ایفا کند، مهم‌ترین راهبرد پلیس امنیت اقتصادی در حقیقت تأمین امنیت اقتصادی فعالان اقتصادی کشور است که در این راستا باید راهکارها و مؤلفه‌های لازم در حوزه‌های ایجابی و سلبی تنظیم و تدوین و ابلاغ شود.

رحیمی با تاکید بر اینکه راهبرد اصلی و اساسی ما بر پایه تکیه بر مسائل ایجابی است، گفت: جلب مشارکت، همکاری و همیاری سازمان‌های دولتی، خصوصی و بهره‌گیری از ظرفیت آنها در راستای ایجاد بستر لازم برای انجام فعالیت‌های اقتصادی سالم و سازنده در کشور از جمله مهم‌ترین راهبردهای ما است.

وی افزود: اقدامات سلبی و مقابله‌ای در سایه اقدامات ایجابی انجام خواهد شد و تلاش ما بر این است که زمینه لازم را برای تعالی، شکوفایی و رشد اقتصادی کشور با ایجاد و فراهم ساختن بستر لازم فراهم کنیم.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا با تاکید بر اینکه با توجه به گستردگی، پیچیدگی و حساسیت و اهمیت موضوعات اقتصادی، آموزش در این مهم از جایگاه و موقعیت حساس و ویژه‌ای برخوردار است، گفت: وجود کارآگاهان زبده و متخصص در مسائل اقتصادی می‌تواند سهم عمده‌ای را در حوزه پیشگیری و مقابله‌ای با مفاسد و جرایم اقتصادی ایفا کند، در این راستا تلاش ما بر این است که با راه‌اندازی دانشکده پلیس امنیت اقتصادی گام‌های مؤثر را در این حوزه برداریم.

رحیمی ادامه داد: مجرمان حوزه‌های اقتصادی که به مجرمان یقه سفید معروف هستند با دانش و شناخت لازم فعالیت‌های مجرمانه خود را به انجام می‌رسانند، که مقابله با این مجرمان نیازمند دقت نظر و تخصص مضاعف است.

کد خبر 725902

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.