کمبود ۳ هزار تخت بیمارستانی در مشهد

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد گفت: از مجوز استخدام ۲۸۴۰ نیروی جدید در سال آینده در این مرکز آموزشی و درمانی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌رضوی، محمود شبستری در حاشیه نشست خبری دستاوردهای درمانی پس از پیروزی انقلاب اسلامی که امروز _ شانزدهم بهمن_ برگزار شد، اظهار کرد: با وجود تمام تهدیدها، تحریم‌ها و مشکلاتی که دشمنان نظام برای حوزه درمان ایجاد کردند، اما سرعت رشد ما باورنکردنی بوده است.

وی در ارتباط با مشکلات ناشی از شیوع آنفلوآنزا در مشهد به‌ویژه برای کودکان و کمبود تخت توضیح داد: متأسفانه سه هزار تخت بیمارستانی کم داریم و این مسئله سبب گرفتاری شده است، این مسئله را قبول داریم که کمبود تخت بیمارستانی برای کودکان وجود دارد.

محمود شبستری افزود: با این حال در تلاش هستیم تا تخت‌های بیمارستانی را افزایش دهیم که ساخت بیمارستان‌های ۵۴۰ تختخوابی شرق و غرب مشهد و همچنین طرح توسعه بزرگ‌ترین اورژانس کشور در اراضی ۷۰ هکتاری زکریا از جمله برنامه‌های ماست.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد از تماس خود با دفتر ریاست‌جمهوری خبر داد و اظهار کرد: طی تماسی که با دفتر رئیس‌جمهور داشتیم، از سوی نهاد این اطمینان را پیدا کردیم که مشهد در اولویت‌های ساخت‌وساز درمانی برای دولت است.

وی کمبود نیروهای کادر درمان را تأیید کرد و وعده داد: ان‌شاءالله در اردیبهشت سال آینده، دو هزار و ۸۴۰ مجوز استخدامی را می‌گیریم تا بخشی از نیازهای خود را در حوزه منابع انسانی تأمین کنیم.

شبستری همچنین در خصوص پیشنهاد رئیس امور بیمارستانی دانشگاه مبنی بر غیرحضوری شدن مدارس ابتدایی برای جلوگیری از افزایش آنفلوآنزا اظهارنظر کرد: این تصمیم از اختیار دانشگاه خارج است و شورای تأمین استان باید چنین مجوزی بدهد.

کد خبر 725866

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.