۷۴ طرح عمرانی و اقتصادی در شهرستان کمیجان به بهره‌برداری می‌رسد

استاندار مرکزی گفت: همزمان با ایام دهه مبارک فجر، ۷۴ طرح عمرانی و اقتصادی در شهرستان کمیجان به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، فرزاد مخلص‌الائمه پیش از ظهر امروز _دوشنبه، شانزدهم بهمن_ در آئین افتتاح طرح‌های شهرستان کمیجان اظهار کرد: این طرح‌ها با دو هزار و ۶۶۱ میلیارد ریال اعتبار و سرمایه‌گذاری، برای ۲۲۶ نفر در این شهرستان، اشتغال ایجاد می‌کند.

وی افزود: از مجموع طرح‌های دهه فجر در شهرستان کمیجان، ۶۹ طرح با مجموع اعتبار دو هزار و ۴۳۴ میلیارد ریال در حوزه عمرانی، پنج طرح با ۲۲۷ میلیارد ریال اعتبار و سرمایه‌گذاری، اقتصادی است.

استاندار مرکزی ادامه داد: در هفته دولت سال جاری هم ۳۷ طرح عمرانی و اقتصادی در شهرستان کمیجان مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

مخلص‌الائمه افزود: همزمان با ایام دهه مبارک فجر، یک هزار و ۷۱۳ طرح عمرانی و اقتصادی مهم در سطح استان مرکزی افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود که از این تعداد، یک هزار و ۵۲۳ طرح افتتاح و عملیات اجرایی ۱۹۰ طرح هم آغاز خواهد شد.

وی اظهار کرد: امروز ۲۷ طرح توزیع برق شهرستان کمیجان با صرف اعتباری بالغ بر ۹۲ میلیارد ریال به‌صورت متمرکز مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

استاندار مرکزی ادامه داد: این طرح‌ها شامل اصلاح و بهینه‌سازی شبکه برق در نقاط مختلف شهری کمیجان و میلاجرد و ۲۵ روستای شهرستان کمیجان است‌.

وی تصریح کرد: همچنین همزمان با ایام الله دهه فجر ۲۲۷ طرح توزیع برق شامل اصلاح، بهینه‌سازی، افزایش پایداری شبکه و برق‌رسانی با اعتبار چهار هزار میلیارد ریال در استان مرکزی افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.

مخلص‌الائمه گفت: امروز ایستگاه خودکار سینوپتیک هواشناسی شهرستان کمیجان با صرف اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: ایستگاه خودکار هواشناسی پارامترهای دما، رطوبت، میزان بارش، فشار هوا، سمت و سرعت باد را به‌صورت لحظه‌ای اندازه‌گیری و گزارش می‌کند.

استاندار مرکزی ادامه داد: ایستگاه‌های سینوپتیک کامل‌ترین مجموعه تجهیزات هواشناسی را دارا بوده و به‌صورت شبانه‌روزی و در هر لحظه نسبت به ثبت اطلاعات و ارسال گزارش‌ها اقدام می‌کنند.

به گزارش ایمنا، در پنجمین روز از دهه مبارک فجر، استاندار مرکزی در جریان سفر به شهرستان کمیجان به همراه جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی با حضور بر مزار مطهر شهدای گمنام شهر میلاجرد ضمن قرائت فاتحه با آرمان‌های شهدا تجدید میثاق کردند.

همچنین در جریان سفر استاندار مرکزی به شهرستان کمیجان، پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران با ابعاد ۲۰×۱۰ متر در ارتفاع ۶۰ متری در میدان انقلاب شهر میلاجرد به اهتزاز درآمد.

همچنین خوابگاه شبانه‌روزی دخترانه چهارده معصوم (ع) شهر کمیجان با حضور استاندار مرکزی و جمعی از مسئولین افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

عملیات اجرایی این خوابگاه دانش‌آموزی از سال ۸۶ آغاز شده اما با نگاه جدی دولت مردمی سیزدهم به اتمام پروژه‌های نیمه تمام، ظرف دو سال گذشته با اهتمام جدی و تزریق اعتبار لازم شتاب گرفت و پس از ۱۶ سال به پایان رسید، تجهیزات کامل این خوابگاه نیز تأمین شده و تا پایان هفته تجهیز آن انجام می‌شود.

خوابگاه چهارده معصوم (ع) با حدود ۱۷۰۰ مترمربع زیربنا و ۶۷۰ مترمربع محوطه‌سازی در ۴ طبقه و صرف اعتباری بالغ بر ۱۶۰ میلیارد ریال با ظرفیت پذیرش ۹۶ نفر توسط اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس احداث شده است.

کد خبر 725842

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.