توجه به تمام سنین برای افزایش نشاط اجتماعی/ ۲ پارک نوری در شهر اصفهان ایجاد می‌شود

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار اصفهان با بیان اینکه سال آینده در دو منطقه شهری این کلان‌شهر دو پارک نوری ایجاد خواهد شد، گفت: از ابتدای اسفند سال جاری ۵۰۰ بازی در سطح شهر به‌صورت دائمی اجرا و مبلمان کودک در کنار محوطه‌ها اضافه می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مهدی بقایی در نهمین قسمت از فصل دوم برنامه تلویزیونی «اصفهان من» در مورد چینش شهر و آشفتگی‌هایی که موجب کاهش نشاط اجتماعی می‌شود، اظهار کرد: یکی از مسائل مهم شهر، پیرایش آن است تا از نازیبایی‌ها کاسته شود، چراکه در محیط زیباتر و آرام‌تر نشاط بیشتر است.

وی با اشاره به نشاط کودکان در بازی و فضای شاد افزود: چند مسئله مهم در این زمینه وجود دارد، یکی اینکه محوطه‌های بازی کودکان برای بازی‌های روز تعریف شده است و به‌خاطر اقلیم اصفهان، بیشترین استفاده در شب انجام می‌شود؛ در کشورهای دیگر فرهنگ استفاده از پارک در شب را ندارند، اما بیشترین استفاده کشور ایران در فصول بهار و تابستان، شب‌ها است.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار اصفهان ادامه داد: برای کودکان در کنار محوطه‌های بازی به مبلمان ویژه آن‌ها نیاز داریم، دغدغه دیگر این است که برای نوجوانان در فضای پارک وسیله بازی قرار داده نشده است که این موارد از دغدغه‌هایی است که موجب کاهش نشاط اجتماعی شهر می‌شود.

بقایی با بیان اینکه برای بازی در شب، بازی‌های با استفاده از نور طراحی شده است، تصریح کرد: سال جاری نمونه‌سازی این بازی‌ها انجام شد و سال آینده در دو منطقه شهری اصفهان دو پارک نوری خواهیم داشت.

وی گفت: سازمان زیباسازی خدمات شهری بیشتر به مباحث چینش شهری معطوف است؛ در این سازمان یک هندسه حرکت شامل چند ستون از جمله مخاطب، قالب‌هایی همچون نماد، مبلمان آبنما و نور داریم که برای زیباسازی شهر استفاده می‌شود، دیگری عرصه‌های کف، بدنه و مبلمان و ابزارهایی همچون رنگ، بو، صدا و نور است.

تعداد زیادی مبلمان خانوادگی به شکل آلاچیق در سطح شهر تا قبل از سال نو اجرا می‌شود

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار اصفهان اظهار داشت: برای این موارد از مشاوران کمک گرفتیم؛ به‌عنوان مثال برای کودکان در مبلمان شهری از رنگی استفاده کنیم که موجب نشاط آن‌ها شود یا بچه‌ها باید آبنما را ببینند، زیرا موجب آرامش آن‌ها می‌شود، حتی در پارک‌ها می‌توانیم گل‌هایی را بکاریم که در کنار محوطه بازی موجب نشاط و شادی کودکان شود.

بقایی با بیان اینکه هنوز فاصله داریم تا تمام این موارد را به منصه ظهور بگذاریم و در فضای شهر اجرا کنیم، ادامه داد: یکی از دغدغه‌ها نوجوانان هستند که سال گذشته نمونه‌ای از بازی‌های جدید را برای آن‌ها خلق کردیم، از دیگر فعالیت‌ها در راستای نشاط شهری هدیه‌هایی همچون نماد پدر در میدان غدیر یا تونل نور برای شهروندان بوده است.

وی با اشاره به اینکه یکی از دغدغه‌ها نوجوانان هستند که سال گذشته نمونه‌ای از بازی‌های جدید را برای آن‌ها خلق کردیم، ادامه داد: ۱۲ عدد از بازی‌های جدیدی که در ایام نوروز در باغ غدیر گذاشته شد، تولید شده است که از ابتدای اسفند ۵۰۰ بازی در سطح شهر به صورت دائمی اجرا، همچنین مبلمان کودک در کنار محوطه‌ها اضافه می‌شود.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار اصفهان بیان کرد: به کمک عکاسان، در فضاهایی از شهر که منظره‌های زیبایی دارد، مبلمان‌های تماشا قرار داده می‌شود تا شهروندان دقایقی صحنه‌های زیبا را تماشا کنند، همچنین تعداد زیادی مبلمان خانوادگی به شکل آلاچیق در سطح شهر تا قبل از سال نو اجرا می‌شود.

بقایی با بیان اینکه از دیگر سازمان‌هایی که در نشاط اجتماعی نقش دارد، سازمان پارک‌ها و فضای سبز است که می‌تواند محیطی فراهم کند تا دانش‌آموزان در آن فعالیت کنند، گفت: کاری را به نام ارتقای کیفی آغاز کرده‌ایم که از تفرجی که داریم گام را فراتر بگذاریم؛ حدود ۲۰ مشاور کمک کرده‌اند که در بعضی عرصه‌ها برای سال آینده تفرج کودکان و خانواده‌ها را بهتر کنیم.

کد خبر 725676

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.