هشدار آتش‌نشانی رشت نسبت به وزش باد گرم/آتش‌نشانان در آماده‌باش کامل هستند

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت نسبت به ایمنی در برابر وزش باد گرم در رشت و استان گیلان هشدار داد و گفت: نیروهای این سازمان به منظور مقابله با حوادث احتمالی در آماده‌باش کامل هستند.

شهرام مؤمنی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در گیلان اظهار کرد: در پی هشدار سطح نارنجی هواشناسی نسبت به وزش باد گرم شدید و خیلی شدید و افزایش دمای شش تا ۱۲ درجه در استان گیلان طی روزهای دوشنبه تا سه شنبه، احتمال وقوع آتش سوزی و حوادث مختلف، سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت با تعداد ۳۸۰ نیروی ستادی و عملیاتی و ۹۰ دستگاه خودروی سبک، نیمه‌سنگین و سنگین و موتور سیکلت در ۱۵ ایستگاه در آماده‌باش کامل برای خدمات رسانی به شهروندان هستند.

وی افزود: در هنگام وزش باد گرم بیشترین عملیات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت اطفای حریق علفزار، مراتع و جنگل است، اما با آموزش و فرهنگ سازی و رعایت نکات ایمنی توسط شهروندان، سال جاری این عملیات‌ها کاهش چشمگیری داشته است.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت خاطرنشان کرد: شهروندان قبل از وزش باد شدید از محکم بودن حلب‌های شیروانی و سفال در پشت بام‌ها و مصالح ساختمان‌های اطمینان حاصل کنند و از قرار دادن اشیایی مانند گلدان و ظروف شیشه‌ای در لبه‌ی پنجره و بالکن ساختمان‌ها مشرف به معابر برای پیشگیری از سقوط احتمالی آنها و آسیب دیدگی خود و سایر شهروندان خودداری کنند.

مؤمنی با بیان اینکه در هنگام وزش باد گرم مردم از انداختن ته سیگار روشن در سطح مراتع، جنگل‌ها، مراتع و حاشیه جاده‌ها پرهیز کنند، تصریح کرد: با توجه به اینکه تعطیلات پایان هفته را در پیش رو داریم؛ به شهروندان و مسافران توصیه می‌کنیم در صورت رفتن به پیک نیک و برپا کردن آتش در مناطق جنگلی استان گیلان، در هنگام ترک طبیعت از خاموش بودن آتش اطمینان حاصل کنند.

وی گفت: شهروندان و به ویژه حاشیه‌نشینان رشت هنگام وزش باد گرم برای پاک سازی محوطه اطراف منازل خود از سوزاندن علفزارها و ضایعات و روشن کردن آتش در نزدیک اماکن مسکونی تجاری و دیواره‌های پوشیده از عایق "ایزوگام " جدا خودداری کنند و در صورت مشاهده آتش‌سوزی مراتب را بلافاصله به سامانه ۱۲۵ سازمان آتش‌نشانی اطلاع دهند.

کد خبر 725650

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.