لزوم تخصیص نیم درصد از درآمد شهرداری‌های استان اصفهان به منظور اداره کتابخانه

استاندار اصفهان گفت: باتوجه به تکلیف شهرداری‌ها مبنی بر اختصاص نیم درصد از درآمدهای خود به منظور اداره کتابخانه‌های عمومی، مدیرکل امور شهری استانداری اصفهان تحقق این بند قانونی را در سراسر استان پیگیری کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌ا لملل استانداری اصفهان، سیدرضا مرتضوی امروز _یکشنبه پانزدهم بهمن_ در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان، ضمن تبریک ایام الله دهه فجر، با اشاره به ۱۴ پروژه نیمه‌تمام کتابخانه در سراسر استان، اظهار کرد: فلسفه حضور اعضا در انجمن کتابخانه‌های استان زمینه‌سازی جهت تحقق مأموریت و اهداف انجمن است.

وی افزود: این زمینه‌سازی در قالب پشتیبانی، حمایت و هدایت انجمن به سوی ایجاد ظرفیت‌های جدید و استفاده بهینه از ظرفیت‌های موجود محقق می‌شود.

استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: از دید ما رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی صرفاً رئیس این مجموعه نیست، بلکه می‌تواند متولی و یا مسئول ساماندهی طرح‌های اقتصاد دانش بنیان و فناور استان باشد؛ این رویکرد در خصوص انجمن کتابخانه‌های عمومی استان نیز وجود دارد.

مرتضوی ادامه داد: انجمن کتابخانه‌های عمومی استان می‌تواند ضمن استفاده از ظرفیت موجود کتابخانه‌های عمومی در سراسر استان از سایر مجموعه‌های فرهنگی نیز با هدف ترویج کتابخوانی استفاده کند.

وی خاطرنشان کرد: طرح‌های کتابخانه الکترونیک و برنامه‌هایی که می‌تواند سرانه مطالعه و حضور نسل جوان در نهادهای فرهنگی از جمله کتابخانه‌ها را افزایش دهد در دستور کار انجمن قرار بگیرد.

به گزارش ایمنا، در پایان احکام اعضای انجمن کتابخانه‌های عمومی استان توسط استاندار اصفهان به آنان اهدا شد.

کد خبر 725642

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.