مجتمع اداری شهرستان هیرمند در چهارمین روز از دهه فجر به بهره‌برداری رسید

هم‌زمان با چهارمین روز از دهه مبارک فجر مجتمع اداری شهرستان هیرمند با اعتبار بیش از ۲۷۱ میلیارد ریال، توسط استاندار سیستان و بلوچستان به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان، عطاالله اکبری در مراسم افتتاحیه مجتمع اداری شهرستان هیرمند که با حضور استاندار برگزار شد، اظهار کرد: این مجتمع اداری در زیربنای ۲ هزار و ۸۲۷ متر مربع و در دو طبقه با ۹۰ اتاق توسط اداره‌کل راه و شهرسازی استان برای استقرار ۶ دستگاه اجرایی شهرستان هیرمند ساخته شده تا شهروندان منطقه به خدمات دستگاه‌های اجرایی دسترسی راحت‌تری داشته باشند.

وی ادامه داد: این پروژه که عملیات ساخت آن از سال ۹۱ آغاز شده بود به دلیل اختصاص نیافتن اعتبار از جمله طرح‌های نیمه‌تمام شمال استان به شمار می‌رفت که به همت دولت سیزدهم در ۲ سال اخیر با تأمین اعتبارات مورد نیاز تکمیل و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

مدیرکل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان از ساخت ۲۱ پروژه ساختمان‌های دولتی و تأسیسات عمومی توسط این اداره‌کل با زیربنای بیش از ۳۰ هزار متر مربع خبر داد و گفت: این اداره‌کل علاوه بر مبحث راه‌سازی و مسکن، وظیفه شاخص و عمده دیگری با عنوان احداث ساختمان‌های دولتی و تأسیسات عمومی را بر عهده دارد، که این پروژه‌ها از ۲۰ تا ۹۶ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردارند.

وی گفت: احداث ساختمان فرمانداری شهرستان‌های هامون، تفتان و گلشن، ساختمان ثبت اسناد و املاک در شهرستان‌های هیرمند و سیب و سوران، پارک اداری در شهرستان‌های زهک، سیب و سوران و مهرستان از مهم‌ترین پروژه‌های ساختمان‌های دولتی و تأسیسات عمومی در دست اقدام این اداره‌کل به شمار می‌رود.

اکبری تصریح کرد: هم‌زمان با دهه فجر علاوه بر پروژه مذکور سه پروژه عمرانی راه و شهرسازی استان نیز به بهره‌برداری می‌رسد و عملیات اجرایی ۲ طرح دیگر نیز آغاز می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: کتابخانه اسماعیل‌آباد خاش با زیربنای ۳۲۰ متر مربع و اعتبار بیش از ۵۳ میلیارد ریال، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان مهرستان با وسعت ۸۵۰ متر مربع و اعتبار ۵۶ میلیارد ریال و هزار و ۲۰۰ واحد طرح نهضت ملی مسکن با اعتبار هشت هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال در زاهدان دیگر پروژه‌های قابل افتتاح دهه فجر این اداره‌کل در دهه فجر امسال محسوب می‌شود.

کد خبر 725639

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.