محدودیت مالی، دلیل نیمه‌کاره ماندن طرح‌های تفصیلی گرگان است

شهردار گرگان با بیان اینکه طرح تفصیلی در کل کشور حداکثر حدود ۱۵ درصد اجرا شده است، گفت: محدودیت‌های مالی از دلایل عمده اجرا نشدن طرح تفصیلی شهر گرگان است.

محمدرضا سیدالنگی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از گلستان اظهار کرد: اجرای طرح‌های جامع و تفصیلی در سطح شهرهای کشور بیش از ۱۵ درصد نیست و این موضوع نشان می‌دهد تمام شهرداری‌های کشور به مشکل نقدینگی اجرای طرح‌های تفصیلی مبتلا هستند.

وی افزود: یکی از دلایل اجرایی نشدن طرح‌های جامع و تفصیلی در شهرها عدم تأمین مالی است که نتیجه این شرایط کمبود سرانه‌ها فضای سبز در سطح محلات شهری است.

شهردار گرگان ایجاد کارگروه تسریع و رفع موانع سرمایه‌گذاری را یکی از راه‌های تأمین مالی شهرداری‌ها دانست و اضافه کرد: در این روش سرمایه‌گذار میثاق‌نامه‌ای با شهرداری امضا می‌کند که مطابق آن متعهد به اجرای پروژه سرمایه‌گذاری است.

وی با بیان اینکه شهرداری در حوزه سرمایه‌گذاری مظلوم واقع شده است، افزود: امیدواریم در ادامه بتوانیم پروژه‌های موفقی در راستای جذب سرمایه‌گذار برای شهر گرگان ایجاد کنیم.

سیدالنگی معتقد است، تغییر نگاه در حوزه سرمایه‌گذاری بسیار ارزشمند است که باید به‌مرور رقم بخورد و در این راستا شهرداری باید مزیت‌های قابل لمس برای سرمایه‌گذار ایجاد کند.

کد خبر 725635

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.