زنجیره تولیدات کشاورزی تیران با فرآوری محصولات و ایجاد صنایع تبدیلی تکمیل می‌شود

فرماندار تیران و کرون بسته‌بندی و برندسازی محصولات کشاورزی را برای تقویت اقتصاد این بخش مهم دانست و گفت: زنجیره تولیدات کشاورزی این شهرستان با فرآوری محصولات و ایجاد صنایع تبدیلی تکمیل می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، علی محمدی‌کیا امروز _یکشنبه، پانزدهم بهمن_ در آئین بهره‌برداری از چند طرح کشاورزی و مسکن مددجویی در تیران و کرون اظهار کرد: کشاورزی، صنایع پاک و گردشگری سه قطب اقتصادی و توسعه این شهرستان محسوب می‌شوند که بخش عمده سرمایه‌گذاری، اشتغال و تولید در این سه بخش قرار دارد.

وی با بیان اینکه بالغ بر ۴۷۰ هکتار گلخانه در این منطقه وجود دارد، افزود: بیش از ۷۰ هزار تن فلفل دلمه‌ای سالانه در این مراکز تولید شده که ۹۰ درصد آن در بازارهای خارجی عرضه می‌شود.

فرماندار تیران و کرون ادامه داد: تشکیل شرکت تعاونی گلخانه‌داران کمک بزرگی به هم‌افزایی و توسعه این بخش کرده و باید در حوزه صنایع تبدیلی نیز سرمایه‌گذاری شود.

محمدی‌کیا بسته‌بندی و برندسازی محصولات کشاورزی را برای تقویت اقتصاد این بخش مهم دانست و تصریح کرد: زنجیره تولیدات کشاورزی این شهرستان با فرآوری محصولات و ایجاد صنایع تبدیلی تکمیل می‌شود.

فرماندار تیران و کرون کاشت گیاهان دارویی را جزو مهم‌ترین کشت‌های تیران و کرون معرفی کرد و اذعان داشت: رتبه اول موسیر متعلق به این خطه بوده و بخش زیادی از اشتغال متعلق به این حوزه است.

وی با اشاره به توسعه زیرساخت‌ها برای رونق کشاورزی گفت: در حوزه صنایع پاک و گردشگری تسهیلات به سرمایه‌گذاران اختصاص می‌یابد و این دو بخش نیز رشد خوبی داشته‌اند.

فرماندار تیران و کرون به ایفای نقش اجتماعی فعالان اقتصادی شهرستان اشاره کرد و اظهار داشت: علاوه بر فعالیت در بخش اشتغال و تولید در حمایت از نیازمندان و رفع نیازهای منطقه نیز همکاری دارند.

وی کمک به ساخت مسکن مددجویان نهادهای حمایتی را از جمله این اقدامات بیان کرد و یادآور شد: نهضت مسکن‌سازی در شهرستان باعث اجرای عملیات‌های ساخت و ساز شده و تقاضای پنج هزار خانواده بدون خانه در حال انجام است.

محمدی‌کیا الحاق زمین به شهر، استفاده از زمین‌های دولتی و بهره‌گیری از ظرفیت ملی برای احداث مسکن را از جمله فعالیت‌های این حوزه بیان کرد.

کد خبر 725618

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.