تصادفات رانندگی ۳هزار میلیارد تومان برای قزوین هزینه دارد

شهردار قزوین گفت: سه‌هزار میلیارد تومان هزینه سالیانه تصادفات رانندگی در شهر قزوین است.

مهدی صباغی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین اظهار کرد: ۷۰۰ هزار تخلف به صورت سالیانه در مرکز کنترل ترافیک شهرداری قزوین توسط دوربین‌ها ثبت و ضبط می‌شود، در این راستا سه هزار میلیارد تومان هزینه سالیانه تصادف در استان قزوین است.

وی در نخستین کارگاه آموزشی _توجیهی رانندگان پرخطر اضافه کرد: شیوه نامه شناسایی و اصلاح رفتار ترافیکی رانندگان پر خطر و حادثه ساز پس از طرح در کمیته تخصصی و تأیید در شورای ترافیک استانداری قزوین به تصویب شورای وقوع جرم رسیده است و برای اولین بار در کشور اجرا می‌شود.

شهردار قزوین در ادامه با بیان اینکه ۶۳ درصد تصادفات فوتی ناشی از سرعت غیر مجاز و عدم توجه به جلو است، گفت: ۳۴ سامانه ثبت تخلف با مدیریت و نظارت مرکز کنترل ترافیک شهرداری قروین نسبت به ثبت و ضبط ۲۴ ساعته رفتارهای رانندگان پر خطر اقدام می‌کند.

صباغی با اشاره به اینکه بعد از بیماری‌های قلبی عروقی دومین عامل مرگ و میر انسان‌ها تصادفات است، خاطرنشان کرد: هرم عامل تصادف شامل انسان، راه و وسیله نقلیه است که ۷۰ درصد عامل تصادفات انسانی می‌باشد و هدف از کارگاه آموزشی_ توجیهی ویژه رانتدگان پر خطر شهر قزوین نجات جان انسان‌های بی گناه، کاهش تصادفات و وقوع جرایم است.

وی ادامه داد: شهرداری قزوین با شناسایی نقاط حادثه خیز، شناسایی رانندگان پر خطر، تهیه و تدوین شیوه نامه شناسایی و اصلاح رفتار ترافیکی رانندگان پر خطر و حادثه ساز و … تلاش کرده تا گام‌های مؤثری در راستای نجات جان انسان‌ها، کاهش تصادفات جرحی و فوتی بردارد.

کد خبر 725599

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.