برگزاری ویژه برنامه سال تحویل در پل خواجو/ «اصفهان من» راهنمای مسافران نوروزی

مسئولان کمیته‌های ستاد خدمات سفر شهر اصفهان در جلسه این ستاد به بیان پیشنهادات و اقدامات خود پرداختند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، جلسه ستاد خدمات سفر شهر اصفهان امروز _یکشنبه پانزدهم بهمن_ با حضور شهردار و مسئولان کمیته‌ها برگزار شد. در این جلسه هرکدام از مسئولان به بیان پیشنهادات و اقدامات خود در کمیته‌های مربوطه برای ایام نوروز ۱۴۰۳ پرداختند.

برگزاری ویژه برنامه سال تحویل در پل خواجو/ «اصفهان من» راهنمای مسافران نوروزی

فضای مجزا، شرط فعالیت رستوران‌ها در ماه رمضان

روح‌الله ابوطالبی، رئیس کمیته امنیتی و قضائی ستاد خدمات سفر شهر اصفهان اظهار کرد: سال جاری تحت هیچ عنوان به فست‌فودی‌ها پیش از افطار مجوز فعالیت داده نمی‌شود و رستوران‌ها نیز محدود تر می‌شود.

وی افزود: به رستوران‌ها در صورتی مجوز داده می‌شود که فضایی مقابل مغازه خود برای این منظور در نظر گرفته باشند، این اقدام سال گذشته نیز انجام شد، اما مشکلاتی از جمله کمبود فضا وجود داشت.

رئیس کمیته امنیتی و قضائی ستاد خدمات سفر شهر اصفهان با اشاره به هماهنگی با نیروی انتظامی برای استقرار در مکان‌های پر تردد همچون باغ فدک، میدان امام و حاشیه زاینده‌رود گفت: از نصب چادر جلوگیری و با کلید به دستان برای اجاره منازل و دست‌فروشان برخورد می‌شود.

ابوطالبی با تاکید بر اهمیت پاکسازی باغ فدک از معتادان متجاهر در ایام عید ادامه داد: دریافت مجوز برای پارکبانان در راستای کمک به انجام پارک حاشیه‌ای در مناطق پرتردد انجام می‌شود.

برگزاری ویژه برنامه سال تحویل در پل خواجو/ «اصفهان من» راهنمای مسافران نوروزی

اجرای ویژه برنامه سال تحویل در پل خواجو و گلستان شهدا

علیرضا خاکسار، معاون ورزشی سازمان فرهنگی، اجتماعی تفریحی شهرداری اصفهان با اشاره به برنامه‌های این سازمان در ایام نوروز گفت: اجرای رویدادی خاص از افطار در گلستان شهدا در نظر گرفته شده است که تعدادی غرفه برپا و قرائت دعای ابوحمزه انجام می‌شود، همچنین در باغ غدیر همچون سال گذشته برنامه‌های تفریحی و بازی اجرا خواهد شد.

وی با بیان اینکه در پارک صفه و ناژوان برنامه‌ها با محوریت مدیریت ورزشی برگزار می‌شود، ادامه داد: در چهار نقطه صفه، ناژوان، باغ غدیر و باغ فدک به‌طور ویژه مراسم برگزار می‌شود، علاوه بر آن‌ها در مناطق دیگر برنامه برگزار می‌کنند.

معاون ورزشی سازمان فرهنگی، اجتماعی تفریحی شهرداری اصفهان با اشاره به برگزاری جزء‌خوانی در چهارباغ تصریح کرد: برنامه‌های دیگر از جمله پرده‌خوانی و نقالی متناسب با ماه مبارک رمضان، ایستگاه کودک، تک‌نوازی موسیقی، عیدانه، نوروز و نجوم و سفره‌های آسمانی در نظر گرفته شده است.

خاکسار با اشاره به راه‌اندازی اتوبوس‌های گردشگری در ایام نوروز گفت: «رمضان‌گرد» یک برنامه در راستای گردشگری مذهبی و بر اساس روایت امام‌زاده‌ها برگزار می‌شود، همچنین برای سال تحویل برنامه ویژه در نظر گرفته شده که از ساعت ۱۲ شب تا حدود سحر در پل خواجو و یک ربع بعد از نماز صبح در گلستان شهدا اجرا می‌شود.

برگزاری ویژه برنامه سال تحویل در پل خواجو/ «اصفهان من» راهنمای مسافران نوروزی

فضاسازی شهری با محوریت سامانه اصفهان من انجام می‌شود

سیدعلی معرک‌نژاد، مسئول کمیته اطلاع‌رسانی ستاد خدمات سفر شهر اصفهان با اشاره به اهمیت بعد اقتصادی در کیفیت عملکرد حوزه اطلاع‌رسانی اظهار کرد: سال گذشته تجربه خوبی کسب کردیم، درواقع تمام خدمات مورد نیاز مسافران را به میدان آوردیم.

وی با تاکید بر اهمیت لزوم توجه بر اپلیکیشن اصفهان من، گفت: شعار ستاد خدمات سفر سال ۱۴۰۳، از آن جایی که بهار طبیعت و بهار قرآن همزمان شده است، «بهار بهار» در نظر گرفته شده است.

مسئول کمیته اطلاع‌رسانی ستاد خدمات سفر شهر اصفهان با اشاره به تشکیل قرارگاه اطلاع‌رسانی در باغ فدک برای نخستین بار ادامه داد: چند روز پیش از آغاز سال نو آئین رسمی آغاز ستاد سفر اصفهان در پل خواجو برگزار می‌شود، همچنین به‌صورت روزانه باکس ویژه در برنامه رادیویی به این منظور اختصاص داده می‌شود.

معرک‌نژاد با بیان اینکه فضاسازی شهری و تبلیغات محیطی با محوریت سامانه اصفهان من انجام می‌شود، افزود: چالش سال گذشته تبلیغات محیطی در سطح شهر بود، فضاسازی برای استقرار ستادهای هدایت در مبادی ورودی شهر، راهنمایی و پاسخگویی مستمر به گردشگران و شهروندان، تولید و بارگذاری محتوای ستاد بر سامانه اصفهان من و استقرار اتاق‌هایی برای اطلاع‌رسانی در فضای شهری انجام می‌شود.

برگزاری ویژه برنامه سال تحویل در پل خواجو/ «اصفهان من» راهنمای مسافران نوروزی

کاهش تعداد نیروی انسانی در ستاد خدمات سفر شهر اصفهان

منصور سلطانی‌زاده، مسئول کمیته سرمایه انسانی ستاد خدمات سفر شهر اصفهان، به بیان اینکه طی دو سال گذشته تلاش بر ساماندهی، بهره‌وری و کاهش نیروهای فعال در ستاد بوده است، گفت: سال ۱۴۰۱ حدود ۵۰۰ نفر، سال گذشته ۴۳۰ نفر در ستاد نوروزی فعالیت داشتند که در نوروز ۱۴۰۳ این تعداد حدود ۱۵ درصد کاهش پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه رویکرد کمیته سرمایه انسانی افزایش بهره‌وری است، افزود: در این راستا حضور افراد کمتر شده است تا آن‌ها در این ایام کنار خانواده باشند، همچنین شیفت شب به جز موارد خدمت‌رسانی حذف شده است و شرایط پرداخت حق‌الزحمه‌ها بهتر شده است.

برگزاری ویژه برنامه سال تحویل در پل خواجو/ «اصفهان من» راهنمای مسافران نوروزی

ظرفیت اسکان روزانه ۱۰۰ هزار مسافر در شهر اصفهان

جواد شفیعی، مسئول کمیته اسکان خدمات سفر شهر اصفهان با اشاره به اینکه از بیست‌وپنجم اسفند سال گذشته تا سیزدهم فروردین، میزبان بیش از یک میلیون مسافر در شهر اصفهان بودیم، اظهار کرد: نوروز ۱۴۰۳ نیز همچون سال گذشته از ظرفیت‌های بخش خصوصی از جمله هتل‌ها و مهمان‌سراها استفاده خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه سال ۱۴۰۳ تعداد هتل‌ها از ۱۰۵ به ۱۲۰ هتل افزایش پیدا می‌کند، گفت: در شهر اصفهان هر شب ظرفیت اسکان ۱۰۰ هزار نفر وجود دارد، همچنین تعامل خوبی با آموزش‌وپرورش و خوابگاه دانشگاه اصفهان انجام شده است و تعداد مدارس از ۳۵۰ به ۶۰۰ افزایش پیدا می‌کند، علاوه بر این ۶۰ واحد صنفی از سوی اتحادیه مشاوران املاک مشخص شده‌اند.

مسئول کمیته اسکان خدمات سفر شهر اصفهان از پیش‌بینی ورزشگاه و محیط‌های بسته در صورت بارندگی خبر داد و گفت: با ورزشگاه‌ها در مناطق پانزده‌گانه برای اسکان مسافران هماهنگی شده است.

برگزاری ویژه برنامه سال تحویل در پل خواجو/ «اصفهان من» راهنمای مسافران نوروزی

بهره‌برداری از فاز اول و دوم باغ فدک در ایام نوروز

مهدی سلطان‌آقایی، مدیر منطقه ۷ شهرداری اصفهان، با اشاره به پروژه‌های عمرانی باغ فدک اظهار کرد: ابرخشت‌ها تا پانزدهم اسفند آماده می‌شود که بهتر است برای اقدامات فرهنگی و تفریحی استفاده بشود.

وی با بیان اینکه دکوراتیو فاز دوم دریاچه انجام و امکان بهره‌برداری از فاز اول و دوم در ایام عید فراهم می‌شود، گفت: بازارچه باغ فدک کامل است، همچنین المان نوری بلوار فرزانگان و فدک با ۲۲ جانمایی انجام شده است و آذین‌بندی ورودی باغ نیز انجام می‌شود.

برگزاری ویژه برنامه سال تحویل در پل خواجو/ «اصفهان من» راهنمای مسافران نوروزی

استفاده از ظرفیت پارکینگ‌های خصوصی در ایام نوروز

حمید آقایی، مسئول کمیته حمل‌ونقل ستاد خدمات سفر شهر اصفهان اظهار کرد: اولویت اول استفاده از ظرفیت پارکینگ‌های عمومی است، اما از ظرفیت پارکینگ‌های خصوصی نیز بهره خواهیم گرفت.

وی با بیان اینکه ایام نوروز سال ۱۴۰۳، چهار پارکینگ به ظرفیت پارکینگ‌های سال گذشته اضافه شده است، خاطرنشان کرد: پارکینگ کوچه بیت‌الحسین و سنبلستان با ۴۰۰ و ۳۵۰ ظرفیت افتتاح خواهد شد، همچنین پارکینگ زیرسطحی توحید به ظرفیت سال گذشته اضافه شد و پیگیر راه‌اندازی پارکینگ زرین هستیم.

آقایی با اشاره به راه‌اندازی اتوبوس‌های گردشگری و تأثیر آن بر بهبود وضعیت حمل‌ونقل و ترافیک شهر افزود: یک‌طرفه شدن خیابان‌های اطراف میدان امام در دستور کار قرار دارد، همچنین باید از ظرفیت مترو بهره‌مند شویم‌.

برگزاری ویژه برنامه سال تحویل در پل خواجو/ «اصفهان من» راهنمای مسافران نوروزی

تجهیز سرویس‌های بهداشتی برای ایام نوروز

امیرحسین خسروی، مسئول کمیته خدمات شهری ستاد خدمات سفر شهر اصفهان با بیان اینکه دستورالعمل آماده‌سازی شهر از هفته گذشته به تمام شهر ابلاغ شده است، اظهار کرد: آماده‌سازی سرویس‌های بهداشتی انجام می‌شود، ۲۲ سرویس تخریب و در حال ساخت است، همچنین زیباسازی تمام شهر انجام می‌شود.

برگزاری ویژه برنامه سال تحویل در پل خواجو/ «اصفهان من» راهنمای مسافران نوروزی

یک‌طرفه شدن خیابان‌های ناژوان در ایام نوروز

مهدی قائلی، مدیر ناژوان شهرداری اصفهان نیز در این جلسه گفت: سال گذشته یک‌طرفه کردن خیابان سهروردی به سمت درچه انجام شد که پروژه موفقی بود هرچند بنا به دلایلی مجدد به حالت عادی بازگشت، پیشنهاد می‌شود برای سال ۱۴۰۳ نیز با تشکیل شورای ترافیک این طرح تکرار شود.

وی با بیان اینکه پارکینگ شماره یک را به دلایل تعمیرات در اختیار نداریم، ادامه داد: با ستاد اجرایی فرمان امام تعامل انجام می‌شود تا زمین ورودی ناژوان در این ایام به‌عنوان پارکینگ اضافه شود.

مدیر ناژوان شهرداری اصفهان پیشنهاد داد: ورودی ناژوان در ایام نوروز بسته شود و امکانات فراهم شود تا شهروندان از طریق اتوبوس گردشگری و سایر وسایل عمومی در ناژوان تردد کنند.

کد خبر 725581

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.