حذف عوارض تراکم ساختمان‌ها با تصویب شورای ششم

رئیس شورای اسلامی شهر یزد گفت: دفترچه عوارض و خدمات شهرداری یزد برای اولین بار و بعد از سال ۱۳۸۵ تاکنون که بدون تغییر و فقط با افزایش چند درصدی سالیانه همراه بود، به طور کامل بازنویسی و برای عموم مردم، فرمول‌های محاسباتی راحت و آسان شد همچنین در این دوره عوارض تراکم به طور کامل حذف شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد و به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر یزد، عزیزالله سیفی در یکصد و هفتاد و نهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر یزد، اظهار کرد: تصویب عوارض و بهای خدمات شهرداری در سال ۱۴۰۳، خوشبختانه با جلسات متعدد شورای ششم که طی دو هفته گذشته انجام شد به تصویب رسید و به فرمانداری و هیئت تطبیق اعلام شد تا اعلام نظر و جهت استحضار مردم و اعلام عمومی به شهرداری تحویل شود.
وی ادامه داد: بررسی بودجه در بخش درآمدی شهرداری یزد نیز از فردا در نشست کمیسیون تلفیق ششمین دوره شورای اسلامی شهر یزد آغاز می‌شود و عوارض سال آینده برای اولین بار است که بعد از سال ۱۳۸۵ تا کنون که بر اساس پایه قیمت شهرداری در سال‌های قبل، درصدی اضافه و تصویب می‌شد اما در این شورا دفترچه عوارض و خدمات سال ۱۴۰۳ با توجه به قانون درآمدهای پایدار از نو تدوین و نوشته شد.
رئیس شورای اسلامی شهر یزد گفت: همچنین شهرداری یزد را مکلف کردیم تا همه آرای دیوان عدالت و اشکالات دستگاه‌های نظارتی و بازرسی را که سال‌های متمادی بوده جمع‌ آوری و در دفترچه عوارض و بهای خدمات لحاظ شود.
سیفی ادامه داد: علاوه بر این تعدادی از قوانین نیز طی دو سال گذشته تغییر کرده و قانون جدید ابلاغ شده که این مورد نیز به خصوص در زمینه قانون درآمد پایدار که شهرداری و شورای شهر موظف به ملاک قرار دادن آن بودند در دستور کار قرار گرفت و اجرایی شده است.
وی افزود: همچنین فرمول‌های محاسباتی راحت تر و آسان‌تر شد تا خدماتی که به مردم داده می‌شود و مبالغی که از مردم گرفته می‌شود برای خود آنها نیز قابل محاسبه باشد و عوارض تراکم و زیربنا نیز قبلاً هر دو گرفته می‌شد که در این دوره عوارض تراکم به طور کامل حذف شد و فقط عوارض زیر بنا دریافت می‌شود که شرایط بسیار خوبی برای مردم و به خصوص انبوه سازان فراهم کرده است.
کد خبر 725579

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.