انتخابات نماد جمهوریت و مردمسالاری در کشور است

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه گفت: انتخابات نماد جمهوریت و مردمسالاری در کشور است که باید در امنیت و سلامت و با مشارکت حداکثری برگزار شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، شهرام کرمی امروز یکشنبه _ پانزدهم بهمن _ در نشست دستگاه قضائی استان با مدیران و مسئولان استانی که با هدف پیشگیری از تخلفات و جرایم انتخاباتی مدیران برگزار شد بر حضور حداکثری و برگزاری انتخابات پر شور تاکید شد و با تبریک اعیاد ماه مبارک رجب و گرامیداشت ایام الله دهه مبارک فجر، همه مدیران را به رعایت اخلاق اسلامی توصیه کرد و اخلاق، شرافت، تعهد و دیانت را از اصول ماندگار خصایص انسانی بر شمرد.

وی در ادامه با اشاره به ایام دهه مبارک فجر و لزوم جهاد تبیین توسط مدیران و تأکیدات مقام معظم رهبری بر این موضوع یادآور شد مسئولیت ما مسئولان در قبال دستاوردهای انقلاب و شناساندن آن به جامعه خصوصاً جوانان یک وظیفه اساسی است و بنا به فرموده مقام معظم رهبری مسئله جهاد تبیین بیش از هر زمان دیگری لازم است که متأسفانه گاهی کوتاهی‌هایی از سوی برخی مدیران در این زمینه دیده می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه گفت: هیچکس منکر برخی از مشکلات نیست اما اینکه ما کجا بوده‌ایم و اکنون کجا قرار داریم، امری است که باید بیان شود و از مظلومیت جمهوری اسلامی ایران که گاه دردمندانه است، دفاع شود و حقایق به جامعه و جوانان بازگو شوند.

وی در ادامه با اشاره به انتخابات در جامعه که نماد جمهوریت و مردم سالاری است تاکید کرد اولین موضوع مهم و اساسی در انتخابات امنیت آن است که باید با حضور همه مسئولین محقق شود چرا که این موضوع در درجه اول به مدیران بر می‌گردد.

کرمی سلامت انتخابات را از دیگر موضوعات اساسی دانست و خاطر نشان کرد: عملکرد مدیران تضمین کننده سلامت انتخابات است چرا که مسئولین شاخصه حاکمیت هستند و رفتار آنها و موضعی که اتخاذ می‌کنند به پای نظام نوشته می‌شود و کمترین تخلف آنها به بیشترین شکل جلوه می‌کند. بنابراین سلامت انتخابات به رفتار مدیران مربوط می‌شود و باید شأن و اقتدار و صلابت نظام حفظ شود.

وی در ادامه مشارکت حداکثری در انتخابات را امری طبیعی و بدیهی دانست و به همه مسئولین تاکید کرد با مجموعه تحت تصدی خود این امر بدیهی را محقق سازند.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه در ادامه سخنان خود با پرداخت به برخی تخلفات انتخاباتی ویژه مدیران و مسئولین که مهمترین آنها استفاده از بیت المال و موضع گیری له یا علیه نامزدها خصوصاً در ایام انتخابات است، افزود تخلف در هر جایی اعم از مرکز استان و شهرستان‌ها توسط کارکنان یک مجموعه، مسئولیت آن بر عهده مدیر مربوطه است و امروز هدف از این نشست پیشگیری از تخلفات و جرایمی است که ممکن است توسط مدیران و مجموعه تحت تصدی ایشان اتفاق بیافتد.

وی تاکید کرد شعب ویژه رسیدگی کننده در محاکم مختلف دادگستری استان اعم از دادسرا، بدوی و تجدید نظر تشکیل شده است و حتماً تخلفات را رصد و رسیدگی خواهند کرد اما جمع شده‌ایم که یادآوری کنیم تخلفی صورت نگیرد که نیازمند برخورد قضائی باشد.

کرمی در پایان ابراز خرسندی کرد که در ماه آتی انتخابات پر شور و با حضور حداکثری که یاس دشمنان را به دنبال داشته باشد، برگزار کنیم.

نیکزاد عباسی معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمانشاه نیز در ادامه این نشست، با تاکید بر اینکه مسئولین و کارکنان دستگاه‌های اجرایی در ایام انتخابات باید مراقب رفتارها و اقدامات خود باشند، اظهار کرد: گاهاً رفتارهایی از سوی مسئولین و کارکنان ادارات و ارگان‌های مختلف رخ می‌دهد که قانون آن را جرم می‌داند، اما آنها خودشان از جرم بودن آن اطلاعی ندارند.

وی افزود: بر این اساس، طبق قانون مسئولین ادارات و ارگان‌های دولتی چه در ساعت اداری و چه غیر اداری حق تبلیغ به نفع و یا برعلیه کسی هیچ کاندیدایی را ندارد، اما کارمندهای آنها در ساعات غیر اداری و بدون لحاظ کردن جایگاه خود می‌توانند.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمانشاه تصریح کرد: به این منظور، انجام هرگونه فعالیت یا تبلیغات انتخاباتی توسط مدیران و کارکنان (در ساعات اداری)، مجازات نقدی درجه ششم و انفصال موقت از خدمت دولتی از شش ماه تا یکسال را به دنبال دارد

وی با بیان اینکه همچنین هیچکدام از ادارات و ارگان‌های دولتی حق ندارند، اموال و امکانات دولتی را در اختیار کاندیدایی قرار دهند، گفت: در صورتی که اموال دولتی یک دستگاه در اختیار یک کاندیدای انتخابات قرار گیرد، مرتکب جرم سو استفاده از اموال و امکانات دولتی شده و محکوم خواهد شد.

عباسی با تاکید بر اینکه همه دستگاه‌ها و مدیران و کارکنان آنها (در ساعت اداری) باید بی طرفی کامل خود ر ا حفظ کنند، عنوان کرد: همچنین نصب پوستر، اعلامیه، تبلیغات کاندیداها روی تابلو مدارس، بیمارستان‌ها، مؤسسات آموزشی، ادارات دولتی، خودروها و اتوبوس‌های درون شهری، باجه‌های پست و برق و … ممنوع بوده و در صورت اثبات جرم به مجازت درجه هفتم محکوم خواهند شد.

کد خبر 725575

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.