رشد ۹درصدی صادرات گمرکات استان اصفهان در ۱۰ ماهه امسال

مدیرکل گمرکات استان اصفهان گفت: ۸۲ درصد از کل صادرات استان اصفهان در ۱۰ ماهه امسال به پنج کشور عراق، پاکستان، افغانستان، ترکیه و امارات متحده عربی بوده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، رسول کوهستانی پزوه مدیرکل گمرکات استان اصفهان اظهار کرد: در ۱۰ ماهه سال ۱۴۰۲ صادرات از طریق گمرکات استان اصفهان، به میزان یک میلیون و ۹۰۹ هزار تن و به ارزش یک میلیارد و ۱۹۷ میلیون دلار بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزن نه درصد افزایش و از حیث ارزش پنج درصد کاهش داشته است.

وی افزود: حدود ۶۸ درصد از تشریفات کالاهای صادراتی استان در خارج از اماکن گمرکی، در محل واحدهای تولیدی و انبار صاحب کالا به صورت ارزیابی در محل بوده و ۳۱ درصد از آن به صورت حمل یکسره است، و تنها یک درصد از کالاهای صادراتی تخلیه در انبارهای گمرک استان داشته‌اند.

مدیرکل گمرکات استان اصفهان اقلام صادراتی گمرکات استان اصفهان را ۷۲۵ نوع کالا برشمرد و گفت: طی این مدت ۸۶ درصد از کل محصولات صادراتی گمرکات استان اصفهان شامل چدن، آهن، فولاد و مصنوعات آن، محصولات پتروشیمی و فرآورده‌های نفتی، فرش ماشینی و دستباف، محصولات لبنی و مس و مصنوعات آن بوده است.

کوهستانی پزوه تعداد کشورهای هدف صادرات از طریق گمرکات استان اصفهان ۹۲ کشور برشمرد و تصریح کرد: در ۱۰ ماهه امسال ۸۲ درصد از کل صادرات گمرکات استان اصفهان به پنج کشور عراق، پاکستان، افغانستان، ترکیه و امارات متحده عربی بوده است.

رشد ۲۵ درصدی واردات گمرکات استان اصفهان در ۱۰ ماهه ۱۴۰۲

وی تعداد فعالان برگزیده اقتصادی(AEO) در استان اصفهان ۶۴ شرکت برشمرد و اذعان داشت: در ۱۰ ماهه ۱۴۰۲ تشریفات واردات از طریق گمرک اصفهان و همچنین گمرکات اختصاصی فولاد مبارکه، ذوب آهن و ۴۴ باب انبار اختصاصی مستقر در واحدهای تولیدی در سرتاسر استان اصفهان که زیر کلید گمرک اصفهان هستند، به میزان ۱۳۴ هزار و ۴۶۱ تن و به ارزش ۶۰۸ میلیون و ۴۳۴ هزار دلار بوده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزن ۲۵ درصد رشد و از حیث ارزش ۱۰ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل گمرکات استان اصفهان عمده کالاهای وارداتی گمرکات استان اصفهان را ماشین آلات خطوط تولید، اجزا و قطعات و مواد اولیه مورد نیاز واحدهای تولیدی استان برشمرد و بیان داشت: ۸۶ درصد از کل کالاهای وارداتی به مقصد گمرکات استان اصفهان از کشورهای چین، امارات متحده عربی، ترکیه، آلمان و ایتالیا بوده‌اند.

کد خبر 725572

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.