ایتام و محسنین قزوینی ۳۳ میلیارد تومان کمک مالی دریافت کردند

مدیرکل کمیته‌ امداد استان قزوین گفت: حامیان امسال بیش از ۳۳ میلیارد و ۶۲۱ میلیون تومان به فرزندان یتیم و محسنین کمک مالی نقدی کردند.

ناصر ظاهری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین از اعطای کمک مالی ۳۳ هزار و ۸۵۲ حامی به فرزندان تحت حمایت این نهاد در قالب طرح اکرام ایتام و محسنین خبر داد و اظهار کرد: این حامیان امسال بیش از ۳۳ میلیارد و ۶۲۱ میلیون تومان به فرزندان یتیم و محسنین کمک مالی نقدی کردند.

وی متوسط کمک حامیان را حدود ۱۴۷ هزار تومان دانست و افزود: با این حال متوسط دریافتی فرزندان تحت حمایت بیش از ۶۴۱ هزار تومان بوده است. چرا که در استان قزوین یتیم بدون حامی نداریم، ولی با توجه به بالا بودن هزینه‌های زندگی افزایش تعداد حامیان برای فرزندان یتیم و محسنین رویکردی برای ارتقای خدمت‌رسانی است.

مدیرکل کمیته امداد امام‌خمینی (ره) استان قزوین با اشاره به آمار کودکان و فرزندان تحت حمایت در شهرستان‌های شش‌گانه استان، خاطرنشان کرد: بیشترین تعداد فرزندان تحت حمایت به ترتیب در شهر قزوین دو هزار و ۵۵ نفر، شهرستان البرز یک‌هزار و ۳۸۶ نفر و در تاکستان ۸۰۲ نفر است.

ظاهری ادامه داد: البته تعداد حامیان نیز به ترتیب ۱۲ هزار و ۵۷۶ نفر در قزوین، سه‌هزار و ۷۸ نفر در شهرستان البرز و یک‌هزار و ۹۵۲ نفر در شهرستان آبیک است و عموم مردم نیکوکار می‌توانند در طرح اکرام ایتام و محسنین مشارکت کرده و با کمک حداقل ۱۰ هزار تومان در هر ماه، قطره‌ای برای ساخت دریای همدلی و نیکوکاری مهیا کنند.

وی اجرای طرح اکرام ایتام و محسنین را یکی از طرح‌های مهم نهاد متبوعش توصیف کرد و گفت: حامیان در طرح اکرام از فرزندان معنوی حمایت دارند که به واسطه نداشتن پدر و یا پدر و مادر یتیم هستند.

دبیر کمیته همیاری استان با اشاره به استقبال زیاد مردم از اجرای طرح اکرام ایتام و محسنین افزود: حامیان مالی همچنین در طرح اکرام محسنین از فرزندانی حمایت می‌کنند که اگرچه از نعمت پدر و مادر محروم نیستند، ولی به واسطه بیماری، از کارافتادگی، مشکلات جسمی و علل مشابه پدر قادر به تأمین هزینه‌های زندگی نیست.

کد خبر 725528

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.