هدیه رئیس جمهور به سمپادی‌ها چه بود؟

وزیر آموزش و پرورش گفت: هدیه رئیس جمهور به دانش‌آموزان مستعد این دهک‌ها این بود که تمام هزینه‌های آنها در صورت راهیابی به مدارس سمپاد، توسط دولت پرداخت شود که این امر به عنوان مصوبه هیئت دولت ابلاغ شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت آموزش و پرورش، رضا مراد صحرایی در مراسم تجلیل از مدال‌آوران المپیادهای جهانی و احیای باشگاه دانش‌پژوهان جهان، با بیان اینکه تا سال ۱۴۰۱ بیش از ۵۰ درصد ظرفیت مدارس سمپاد در اختیار دو دهک نهم و دهم بود، اظهار کرد: باعث خوشبختی است که امسال سهم دانش‌آموزان دهک‌های اول، دوم، سوم و چهارم از مدارس سمپاد ۴۵ درصد افزایش یافت. هدیه رئیس جمهور به دانش‌آموزان مستعد این دهک‌ها این بود که تمام هزینه‌های آنها در صورت راهیابی به مدارس سمپاد، توسط دولت پرداخت شود که این امر به عنوان مصوبه هیئت دولت ابلاغ شده است.

وی تأسیس مدارس تیزهوشان را یکی دیگر از جلوه‌های عدالت دانست و افزود: دانش‌آموزان تیزهوش ۱.۵ تا ۳ درصد کودکان هر کشوری هستند ما در ایران بر ۱.۸ تا ۲ درصد دانش‌آموزان برنامه‌ریزی کرده‌ایم، اکنون بیش از ۷۰۰ مدرسه تیزهوشان در سراسر کشور فعال هستند و ۱۳۰ هزار سمپادی با شعار «هر نیاز کشور یک سمپادی آماده اثرگذاری» در حال تربیت و پرورش هستند تا آینده ایران را بسازند.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: یک درصد از آن ۱.۵ تا ۳ درصدی‌ها می‌شوند المپیادی‌ها؛ اینها چراغ آینده کشور هستند. باور داریم که آینده به دست شما ساخته خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه بی‌سابقه‌ترین استخدام‌ها در سال ۱۴۰۲ رخ داد که این استخدام‌ها در سال ۱۴۰۳ از این هم بی‌سابقه‌تر خواهد بود گفت: در تمام استخدام‌ها «عدالت» مبنای کار بوده است به طوری که بررسی محل به کار گیری این افراد نشان می‌دهد کمتر از ۲۰ درصد در مراکز استان‌ها و مناطق برخوردار بوده که البته این مناطق هم به جذب نیرو نیاز دارند، اما روند استخدام‌ها برای توسعه سواد و دانش از مرز به مرکز است.

صحرایی با بیان اینکه انقلاب اسلامی به همه ما عزت، اعتبار، اعتماد و احترام داده است افزود: آنچه که امروز در جای جای کشور شاهدش هستیم حاصل انقلاب اسلامی و جراتی است که این انقلاب به تک تک مردم این سرزمین داده است.

وی ادامه داد: «عدالت» دال مرکزی انقلاب اسلامی بوده و هست؛ در دولت سیزدهم نیز موضوع عدالت شالوده تمام اقدامات ماست. در سند تحول بنیادین نیز عدالت آرمانی است که به تحقق تعلیم و تربیت تراز انقلاب اسلامی منتهی خواهد شد.

به گفته وزیر آموزش و پرورش، در این وزارتخانه در طول دولت سیزدهم حداقل ۲۰ برنامه با رویکرد عدالت محور در حال اجراست که نخستین و مهمترین آنها جذب نیروهای کیفی برای نظام تعلیم و تربیت است.

وی در ادامه استخدام‌های امسال آموزش و پرورش را بی‌سابقه خواند و گفت: بی‌سابقه‌ترین استخدام در سال ۱۴۰۲ رخ داد و سال ۱۴۰۳ از این هم بی‌سابقه‌تر خواهد بود. وجه ممتاز این استخدام نه کمیت آنکه نشان از همت دولت برای رفع کاستی‌ها و پایان بخشیدن به آنها دارد، بلکه کیفیت آنهاست.

صحرایی با تاکید بر اینکه این دولت اهتمام جدی دارد که گران‌بهاترین گوهر ملت و امانت مردم را به دست اهل آنها یعنی معلمان زبده، برگزیده، متخصص و متعهد بسپارد، اظهار کرد: در تمام استخدام‌ها «عدالت» مبنا و محور کار ما بوده است. مطالعه محل به کارگیری این افراد نشان می‌دهد که کمتر از ۲۰ درصد آنها در مراکز استان‌ها و مناطق برخوردار بوده که البته این مناطق هم به این امر نیاز دارند، اما این استخدام‌ها برای توسعه سواد و دانش از مرز به مرکز است.

وی درباره توجه دولت سیزدهم به مدرسه خاطر نشان کرد: این دولت ایران و را به کارخانه مدرسه سازی تبدیل کرد، ساختن بیش از ۶۷۰۰ مدرسه در ۳۰ ماه نشان افتخاری است بر سینه دولت؛ اما آنچه افتخار را قابل توجه می‌کند این است که بیش از ۶۰ درصد این مدرسه‌ها در روستاها ساخته شده‌اند جایی که اگر چنین نکنیم، استعدادهای بی‌نظیری از دست می‌روند.

کد خبر 725516

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.