شیوه‌نامه پیشنهادی صدور و تمدید مجوز تأسیس و بهره‌برداری مراکز معاینه فنی خودرو تصویب شد

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: شیوه‌نامه پیشنهادی صدور و تمدید مجوز تأسیس و بهره‌برداری از مراکز معاینه فنی خودروهای سبک و سنگین، امروز در دستور کار قرار داشت که با قید اصلاحیه این پیشنهاد شهرداری به تصویب رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علی صالحی امروز _یکشنبه پانزدهم بهمن_ در گفت‌وگوی خبری با تشریح جزئیات بررسی لوایح و تصویب آن در صحن شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: در آغاز طرح دو فوریتی درباره اصلاح مصوبه پرداخت‌های تشویقی در حوزه عوارض ساختمانی مطرح شد، که دو فوریت و اصل طرح رأی آورد و به این ترتیب دامنه شمول تشویقات برای پرداخت عوارضات ساختمان از جمله تقسیط، تخفیف و پرداخت به صورت معاوضه ملکی گسترده‌تر شد تا برای شهروندان شرایط بهتری در پایان سال رقم بخورد.

وی لایحه یک فوریتی برای مجوز مناقصه محدود واگذاری تجمیع خدمات نظافت و پذیرایی ساختمان‌های شهرداری را دیگر موضوع مطرح شده در صحن عنوان کاپ افزود: یک فوریت این لایحه رأی نیاورد، مقرر شد این لایحه به صورت عادی در شورا بررسی شود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه لایحه تشکیل کارگروه بومی‌سازی دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌های دولتی مختص پروژه‌های عمرانی دستور کار بعدی شورا بود، افزود: این لایحه با قید نکات و تذکراتی به تصویب رسید.

صالحی تصریح کرد: بررسی لایحه هزینه عوارض صدور مجوز نصب و بهره‌برداری از دکل‌های مخابراتی و ارتباطی دستور کار بعدی بود که این لایحه نیز به تصویب رسید؛ ارقام مربوط به سال ۱۴۰۳ در این موضوع و خدمات که از سوی شهرداری ارائه شده بود مصوب شد.

وی با بیان اینکه لایحه فهرست تکمیلی بهای خدمات سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری نیز مورد بررسی قرار گرفت، اظهار کرد: این فهرست در راستای تکمیل مصوبه قبلی به تصویب رسید.

صالحی با اشاره به اینکه لایحه تعرفه پیشنهادی پارکینگ‌های عمومی شهر اصفهان از دیگر لوایحی بود که امروز در دستور کار شورای اسلامی شهر قرار داشت، افزود: با هماهنگی با اتحادیه مربوطه و بخش خصوصی و طبق رعایت ضوابط مربوط به اداره کل صمت و تعزیرات حکومتی، لایحه در جلسه مطرح شد و با توجه به نکات و تأکیدات شورا مبنی بر رعایت تمام موازین قانونی، این لایحه به تصویب رسید که پس از طی مسیر قانونی، تعرفه‌های ذکر شده در لوایح قبل و این لایحه برای شهروندان اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی قیمت‌گذاری پارک حاشیه‌ای در معابر پرترافیک شهری را دیگر لایحه امروز دانست، گفت: این موضوع از سال گذشته پس از چند سال وقفه احیا شد، سال جاری نیز عمده مصوبه شورا کاهشی بود، با توجه به مصوبه سال گذشته تلاش شد تا در راستای تشویق و تقویت شهروندان به رعایت موضوع پارک حاشیه‌ای که در ترافیک شهر تأثیر دارد بخشی از تعرفه‌ها کاهش یابد تا در نقطه مناسبی از این موضوع نسبت به کلانشهرهای دیگر قرار داشته باشیم.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: شیوه‌نامه پیشنهادی صدور و تمدید مجوز تأسیس و بهره‌برداری از مراکز معاینه فنی خودروهای سبک و سنگین، امروز در دستور کار قرار داشت که با قید اصلاحیه این پیشنهاد شهرداری به تصویب رسید.

وی افزود: تصویب این لایحه در راستای تسهیل در راه‌اندازی مراکز معاینه فنی انجام شد تا علاوه بر افزایش مراکز، شاهد ارتقای کیفیت آن‌ها نیز باشیم، زیرا تأثیر مستقیم بر وضعیت آلایندگی هوای شهر و کنترل فنی خودروهایی دارد که در شهر در حال تردد هستند.

صالحی موضوع بعدی مطرح شده در صحن را لایحه عوارض مربوط به صدور مجوز ورود به طرح و محدوده زوج و فرد دانست و گفت: این موضوع نیز همچون پارک حاشیه‌ای تأثیر مستقیم بر ترافیک شهر و وضعیت آلودگی هوا در شرایط اضطرار دارد، پس از چند سال وقفه این موضوع سال گذشته به تصویب رسید، سال جاری نیز در تکمیل مصوبه پارسال نرخ‌های جدید برای محدوده ترافیک و طرح زوج و فرد به تصویب رسید.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به تصویب نرخ پیشنهادی بهای خدمات ایمن‌سازی معابر در زمان انجام عملیات کارگاهی در جلسه امروز گفت: لایحه پیش‌نویس قرارداد شهرداری با شرکتی برای بازارگردانی سهام بعضی از شرکت‌های شهرداری به درخواست سه عضو شورا مسکوت گذاشته شد و در این راستا برای بررسی بیشتر به کمیسیون تلفیق برگشت داده شد.

وی با اشاره به اینکه جلسه قبل کلیات قیمت‌های ارزش افزوده تراکم تجاری و قیمت تراکم مسکونی در شهر، همچنین درباره دفترچه عناوین و ترتیبات وصول عوارض درآمدی شهرداری اصفهان به تصویب رسیده بود، افزود: از هفته گذشته تا امروز اصلاحاتی پیرامون این لوایح انجام شده بود که مجدد اصلاحات دو لایحه بررسی شد و به تصویب رسید.

کد خبر 725514

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.