بسته تشویقی صدور پروانه ساختمانی ۱۴۰۲ شهرداری اصفهان موجب رونق ساخت‌وساز می‌شود

مدیرکل درآمد شهرداری اصفهان با بیان اینکه بسته تشویقی جدید ساخت‌وساز در اصفهان موجب رونق این صنعت و اشتغال، همچنین تسریع در اجرای پروژه‌های ساختمانی می‌شود، گفت: فرصت استفاده از این بسته تشویقی تا بیستم اسفند سال جاری است و این مهلت قابل تمدید نخواهد بود.

محسن گلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: بر اساس قانون و دستورالعمل ابلاغی وزیر کشور، از ابتدای سال جاری تمام پروانه‌های ساختمانی صادره در صورتی که شهروندان متقاضی به صورت نقدی پرداخت می‌کردند، مشمول ۲۰ درصد تخفیف می‌شد و در صورتی که تمایل به پرداخت اقساطی داشتند، تخفیفی شامل حال آن‌ها نمی‌شد.

وی با اشاره به ایجاد تسهیلات برای شهروندان متقاضی دریافت پروانه ساختمان و به‌مناسبت فرا رسیدن دهه مبارک فجر در اصفهان افزود: بر اساس این بسته تشویقی که شهرداری اصفهان لایحه آن را تقدیم شورا کرد و به تصویب شورا رسید، در صورتی که متقاضی معادل ۵۰ درصد مبلغ عوارض صدور پروانه شامل ارزش افزوده، تجاری، اداری، صنعتی و تراکم مسکونی و غیرمسکونی را به‌صورت نقد حداکثر تا بیستم اسفند سال جاری و ۵۰ درصد باقی‌مانده را حداکثر طی سه قسط ماهانه تا پایان خرداد ۱۴۰۳ واریز کند، به‌نحوی که تا قبل از صدور پروانه کل مبلغ پرداخت شده باشد، مشمول ۲۰ درصد تخفیف می‌شود.

گلی ادامه داد: به‌منظور تسهیلات برای سازندگانی که نتوانسته‌اند املاک خود را بفروش برسانند عوارض صدور پروانه به‌صورت حداقل ۶۰ درصد نقد و حداکثر ۴۰ درصد ملکی با نظر مدیر منطقه قابل تسویه خواهد بود و مشمول ۲۰ درصد تخفیف می‌شود.

وی گفت: در این بسته تشویقی حدود ۴۰ تا ۵۰ درصد به طور متوسط به نفع سازندگانی است که مبحث مالی فرایند صدور پروانه ساختمانی خود را در قالب این بسته انجام می‌دهند.

مدیرکل درآمد شهرداری اصفهان با تاکید بر اینکه بسته تشویقی جدید ساخت‌وساز در اصفهان موجب رونق این صنعت و اشتغال، همچنین تسریع در اجرای پروژه‌های ساختمانی می‌شود، افزود: فرصت استفاده از این بسته تا بیستم اسفند است و این مهلت قابل تمدید نیست.

کد خبر 725492

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 11
  • نظرات در صف انتشار: 2
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
    1 0
    بیا برو وضعیت روشنای و کیفیت بد آسفالت پل سردار سلیمانی خوراسگان اصفهان تا فرودگاه درست کن اینا پیش کش
  • IR ۲۲:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
    1 0
    نمی دانم.چرا در بین ادارات ونهاده وسازمانها وشرکت ها .ارباب رجوع شدن شهرداری واداره ثبت اسنادواملاک.وشرکت برق نیازمند کفش فولادی می خواهد
    • ماهان IR ۱۸:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
      0 0
      خسته نباشی پهلوان نون پدر شیر مادر حلالتون. خسته نباشید پهلوانان چند روز مدیرا ن شهرداری نشستند فکر کردن تا این طرح را طراحی کردند ا.. اکبر به این استعداد
  • FR ۲۳:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
    2 0
    ماده ۱۰۰ پوست مردما کنده مخصوصا بهارستان
  • اصغر IR ۰۵:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
    2 0
    چقدر خوب هستند اینا خدمت میکنن به جامعه ، فقط بده بیاد
  • اصغر رضایی IR ۰۹:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
    0 0
    ۲۰۷ متر زمین دارم با عقب نشینی میشه ۱۵۰ متر میخوام براپسرم ساختمان کنم پروانه نمیداند می گند پلاک باید ۱۸۰ متر باشد
  • محسن IR ۰۹:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
    0 0
    سلام با این گرونی مگه کسی میتونه بنایی کنه؟!خودتون را مسخره کردید!!!وقتی ی حلبی را ایرانخودرو ۶۰۰ میلیون تو پاچه مردم میکنه باید همچین طرح های مزخرفی بدهید!طرح وام بانک ملی ی نمونه دیگه ازین طرح های مزخرفه😂
  • الیبت IR ۱۱:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
    1 0
    چقدر شما خوبید این پولها کجا میره حالا خیابانها که همه پره چاله و دست اندازه !!!!
  • IR ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
    0 0
    سلام درصدرور پروانه جهت ساختمان منازلی که نیاز به بازسازی دارد ترتیبی بعمل آید تا راحت تر وباتخفیات صورت پذیرد .
  • رضا IR ۱۵:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
    0 0
    دو تا خونه قدیمی ( هر کدام زیرِ ۱۰۰ متر ) میخواستم تجمیع کنم ، گفتند اگه تجمیع کنی ، ۶۰ درصد ساخت می‌دیم ! در تهران ، جهت بهبودِ سیمای شهری ، موقع تجمیع امتیاز میدند ، اینجا امتیازِ موجود رو هم کم میکنند ! این چه مدیریتی هست ؟
  • حسین US ۱۹:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
    0 0
    اتوبان تابان رسیدگی کنید ازپوسته قدیمی دربیاد